مرکز ولسوالی و پوسته های امنیتی ولسوالی درزاب در محاصره گروه تروریستی داعش


اعضای شورای ولایتی جوزجان می‌گویند، مرکز ولسوالی درزاب و پوسته های اطراف آن امروز در محاصره جنگجویان گروه تروریستی داعش قرار گرفته است.
حلیمه صدف کریمی عضوی شورای ولایتی جوزجان به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، جنگجویان گروه داعش پس از حملات تهاجمی شان ولسوالی و پوسته های امنیتی اطراف آن را به محاصره گرفته اند.
بانو کریمی از شکننده بودن وضعیت امنیتی در این ولسوالی نگرانی می‌کند و می‌گوید، اگر نیروهای کمکی به زودترین فرصت به این ولسوالی فرستاده نشود خطرات جدی جان نیروهای امنیتی تحت محاصره را تهدید می‌کند.
وی گفت، با وجود تماس های مکرر با مقام های قول اردوی ۲۰۹شاهین تا هنوز نیروی کمکی به محل فرستاده نشده است.
محمد حنیف رضایی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به خبرگزاری خاورمیانه به رد در محاصره قرار داشتن نیروهای امنیتی در ولسوالی درزاب می‌گوید، حملات داعشیان عقب زده شده است.
به گفته او در این درگیری ها ۹ داعشی کشته و بیش از ۱۳ نفر این گروه زخمی شده اند. به گفته او هنوز درگیری های “خفیف” ادامه دارد و جای نگرانی نمی‌باشد.
سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می افزاید، به زودترین فرصت حملات هوایی بالای مواضع داعش در این ولسوالی انجام خواهد شد.
در عین حال محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان در صحبت به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، حمله جنگجویان از داخل شهر این ولسوالی عقب زده شده است.
وی در مورد در محاصره بودن نیروهای امنیتی توضیحات نداد، اما گفت که تا هنوز نیروهای کمکی به این ولسوالی اعزام نشده است.
گروه داعش، شبکه های مخابراتی در این ولسوالی را نیز قطع کرده اند که با این کار دسترسی به اطلاعات تازه به مشکل روبرو شده است.
گروه داعش از ساعت ۳ بامداد امروز دوشنبه (۷ حوت) حملات شان را بالای مرکز ولسوالی آغاز کرده اند که به گفته منابع با جابجایی در منازل مسکونی مردم با نیروهای امنیتی می¬جنگند.
بخش وسیعی از ولسوالی درزاب ماه ها بدینسو در کنترول گروه داعش قرار دارد.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *