مردم سمنگان در نظام وحدت ملی خود را نمی‌بینند

معاون شورای ولایتی سمنگان می‌گوید، مردم ولایت سمنگان در حکومت وحدت ملی جایگاه خوبی ندارند و از چشم حکومت به دور مانده اند. وی همچنان تغییر و تبدیلی های اخیر والی های شماری از ولایت ها را عقده‌مندانه، سیاسی و غیر عادلانه می‌خواند.

محمدهاشم سروری معاون شورای ولایتی سمنگان دیروز سه‌شنبه (۱ حوت) در جریان محفل معرفی والی تازه گماشته شده این ولایت گفت: “مردم ولایت سمنگان در نظام حکومت وحدت ملی خود را نمی‌بینند.”

به گفته او در پُست های بلند حکومتی همانگونه که ترکمن ها سهم ندارند مردمان ولایت سمنگان نیز حضور ندارند.

معاون شورای ولایتی سمنگان با اشاره بر برکناری عبدالکریم خدام والی سمنگان می‌گوید، از سراسر قوم ترکمن یک‌نفر والی (عبدالکریم خدام) بود، حکومت وی را نیز “دیده” نتوانست.

پیش از این نیز بارها شهروندان ولایت سمنگان از حضور نداشتن کادرهای جوان این ولایت در پُست های بلند دولتی انتقاد داشتند.

به تازه‌گی ریس جمهور غنی، عبدالکریم خدام والی قبلی سمنگان را برکنار و به جای وی عبداللطیف ابراهیمی از قوم اوزبیک را معرفی کرد که این اقدام ریس جمهور به مخالفت حزب جمعیت روبر گردید و سر انجام پس از توافق میان ارگ و حزب جمعیت آقای خدام به حیث معاون شورای عالی صلح گماشته شد.

اما هنوز اختلاف ها در ولایت سمنگان پایان نیافته و جنجال بر سر معاونیت ولایت پابرجاست.

همزمان با معرفی عبداللطیف ابراهیمی، صفت الله سمنگانی، به جای ضیاؤالدین ضیا به حیث معاون والی معرفی گردید که پس از توافق میان ارگ و حزب جمعیت، آقای ضیا که پشتبانی حزب جمعیت را برخوردار است دوباره به جایش باقی‌ماند و مکتوب معرفی سمنگانی به صفت معاون والی که از سوی اداره امور صادر شده است پا در هوا باقی‌مانده است.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *