مخالفت جدی عبدالله با طرح تازه وزارت معارف

رئیس شورای عالی مصالحه ملی ضمن مخالفت جدی با طرح تازه وزارت معارف در مورد تدریس صنف های اول تا سوم در مساجد، می گوید که از شنیدن این خبر تا هنوز «گنگس» است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دکتور عبدالله عبدالله، امروز (۱۸قوس) در نشست ملی صلح، رسانه‌ ها و جامعه مدنی در کابل اظهار داشت که این تصمیم به ده ها دلیل کاملاً و از اساس «نادرست» است.

وی به صورت عامیانه گفت: «از این تصمیم از طریق رسانه‌ ها باخبر شدم و از شنیدن آن تا به حال «گنگسم هستم که چه گپ شد.»

دکتور عبدالله تصریح کرد که تعهد کرده بود تا در امورات روزمره حکومت مداخله نکند؛ اما تصمیم تازه وزارت معارف، کار روزمره حکومت نیست و یک تصمیم بزرگ است.

بر اساس معلومات وی، پیش‌ از آن معینیت تعلیمات اسلامی به ریاست تبدیل و یا حذف شد؛ به جای آن باید تقویت می ‌شد و احتمال دارد که پس از تغییرات در معینیت تعلیمات اسلامی کسی مشورت داده است که طرح انتقال صنف ‌های ابتدایی از مکاتب به مساجد گرفته شود.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی معتقد است که این موضوع روی همگان تأثیر دارد و او از جایگاه یک شهروند به آن پرداخته است.

دکتور عبدالله با تاکید بر اهمیت جایگاه «مدارس دینی» و «مساجد» تصریح کرد که امکانات لازم در مدارس وجود ندارد و «عالمان جید» فرزندانش را آموزشی دینی می ‌دهند؛ اما تشویق می ‌کنند که به مکتب بروند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی در حالی با طرح جدید وزارت معارف مخالفت کرده است که دو روز پیش این وزارت اعلام کرد که بر اساس برنامه جدید، صنف‌ های اول تا سوم به مساجد منتقل می‌ شود.

هرچند که بعد از جنجالی شدن این برنامه، وزارت معارف تغییر موضع داد و اعلام کرد که این طرح برای مناطقی است که مکاتب ندارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *