محکومیت آل خلیفه توسط ۳۵ کشور عضو شورای حقوق بشر

۳۵ کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل ضمن محکومیت سیاست های سرکوبگرانه آل خلیفه علیه این رژیم، انجام اصلاحات جامع در بحرین را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از «مراه بحرین»، دهها کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در سی و سومین نشست دوره ای این شورا، اقدامات آل خلیفه در بحرین را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش ۳۵ کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل علاوه بر محکومیت اقدامات آل خلیفه علیه مخالفان خود، اصلاحات جامع در بحرین به منظور تحقق ثبات در این کشور را خواستار شدند.

در همین راستا نیز اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای در شورای حقوق بشر که ۸ کشور از جمله انگلیس از آن حمایت کردند، اعلام کرد که نسبت به سلب تابعیت مخالفان سیاسی آل خلیفه نگران است.

در بیانیه اتحادیه اروپا تصریح شده است: انحلال جمعیت الوفاق بحرین و افزایش مدت بازداشت شیخ «علی سلمان» دبیرکل این جمعیت به ۹ سال، بازداشت مدافعان حقوق بشر مانند «نبیل رجب»، اظهارات حاکی از وجود شکنجه از سوی آل خلیفه و سلب تابعیت شهروندان از جمله شخصیت برجسته ای همچون شیخ «عیسی قاسم» نگران کننده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: اتحادیه اروپا بحرین را به تلاش برای تحقق ثبات از طریق اعمال اصلاحات جامع در کشور تشویق می کند تا در چنین شرایطی با آزادی در برابر ظلم های سیاسی سخنانی مسالمت آمیز گفته شود و خشونت نیز جایگاهی نداشته باشد.

گفتنی است رژیم آل خلیفه که از ۵ سال پیش تاکنون مردم بحرین را در پی درخواست انجام اصلاحات در این کشور سرکوب می کند، حدود ۳ ماه پیش نیز تابعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را سلب کرد و قرار است امروز پنج شنبه ایشان را محاکمه کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *