فشار دو وکیل برای رهایی موترهای بدون اسناد

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید که شماری از وکلا برای رهایی موترهای بدون اسناد، بالای آمر حوزه پنجم امنیتی فشار آورده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح، بعد از جلسه شش و نیم امروز (۳قوس) گفت که شماری از موترهای بدون اسناد و مودل بالا در حوزه پنجم امنیتی توقف داده شد.

وی اظهار داشت که این موترها مستقیما در خدمت گزمه های شهری و روستایی پولیس قرار داده شد.

صالح گفت: “دو نفر از وکلای محترم بخاطر رهایی این موترهای بی اسناد بالای آمر حوزه پنجم پولیس فشار آورده بودند. اگر این وکلا بار دوم در تطبیق قانون مزاحمت ایجاد نمایند صدایشان را نشر خواهیم نمود.”

وی تاکید کرد که هشداریه جلسات شش و نیم صبح برای تطبیق میثاق امنیتی در ارتباط به موترهای بی اسناد جدی گرفته شود.

مسوول امنیتی کابل از تمام شخصیت های سیاسی و مقامات دولتی  خواست که در کار پولیس، امنیت ملی، سارنوالی و دیگر نهادهای دولتی با استفاده از محافظین خویش مداخله نکنند.

به باور صالح، “محافظین مقامات برای حفاظت شخصی شان توظیف اند و حیثیت مفرزه های کوچک پولیس در عقب هرکس را ندارند.”

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید که اگر از این محافظین در کارهای غیر از مسوولیت مستقیم شان کار گرفته شود اقدام جدی با آنها می شود و  یقین دارد که قاطعیت اش را به آزمایش نخواهند گرفت.

وی با اشاره به ناامنی در ارغندی کابل، اظهار داشت که بخش هایی از این منطقه ملتهب شده بود و با توجه خاص تمام نهادها تصفیه گردید.

بر اساس معلومات رسیده به صالح، دستکم چهارده بمب بزرگ که هریک میتوانست فاجعه ای را در شهر کابل ایجاد نماید، در ارغندی کشف و خنثی گردیده است.

مسوول امنیتی کابل افزود که امنیت ملی در بیست و چهار ساعت گذشته هفت دستگیری مهم داشت که فردا افراد دستگیر شده که طالب و طالبان داعشی اند، معرفی می شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *