عقد قرارداد ماهواره های جاسوسی میان فرانسه و امارات متحده عربی

امارات متحده عربی و فرانسه انتظار می رود که در این هفته قرارداد ماهواره های جاسوسی را نهایی کنند در حالی که در مورد خرید ۴۰ فروند جنگنده داسو رافائل نیز تصمیم خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، معاملات مذکور قرار است با سفر وزیر دفاع فرانسه به ابوظبی به نتیجه برسد.

منابع اماراتی اظهار کردند در این دیدار در مورد ماهواره های فالکون که نیازمند سطح بالایی از انتقال فن آوری است و همچنین احتمال خرید ۴۰ جت رافائل و تعمیرات ناوگان جنگنده های میراژ ۲۰۰۰ صحبت خواهد شد.

طبق پیمانی که سال ۲۰۱۳ توسط شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح فرانسه امضا شد در سال ۲۰۱۸ امارات متحده دو ماهواره نظارتی نظامی همراه با یک ایستگاه زمینی در اختیار خواهد گرفت.

این قرارداد اولین قرارداد بزرگ میان فرانسه و یک کشور شورای همکاری خلیج فارس در مورد فن آوری های ماهواره ای اطلاعاتی حساس است.

ماهواره ها توسط شرکت ایرباس به عنوان پیمانکار اصلی و شرکت تالس تهیه خواهد شد. ضمن آنکه به عنوان بخشی از این معاملع، ۲۰ مهندس اماراتی برای استفاده از تجهیزات آن آموزش خواهند دید.

ابوظبی در این راستا اصرار دارد که قبل از شروع مجدد مذاکرات با فرانسه برای خرید ماهواره، فن آوری لازمه انتقال یابد.

در همین رابطه فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، برای کسب مجوز صور فن آوری های حساس امریکا، به واشنگتن رفت.

 ایالات متحده با صدور مجوز صادرات برای اجزای ماهواره ها، موضوع را حل کرد.

پاریس دو سال گذشته برای روابط نزدیک با امارات متحده به عنوان یک بازیگر کلیدی منطقه و چشم انداز صادرات به آن، تلاش کرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *