طالبان وسایط نظامی فرماندهی پولیس ولسوالی فرنگِ بغلان را به آتش کشیدند

طالبان مسلح شبِ گذشته در حمله‌ بر مرکز ولسوالی فرنگِ ولایت بغلان، فرماندهی پولیس این ولسوالی را تصرف کرده و وسایط نظامی موجود در آن را به آتش کشیدند.
باشندگان ولسوالی فرنگ می ‌گویند، حمله بر مقر فرماندهی پولیس ساعت ۱۰ شب گذشته آغاز شد و پس از نیم ساعت درگیری طالبان مؤفق بر تصرف آن شدند.
یک بزرگ قومی در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت، در این حمله‌، یک سرباز پولیس جان باخته و دو تن دیگر این سربازان زخمی شده اند.
در همین حال ضیاءالحق، فرمانده نیروهای خیزش مردمی این ولسوالی به خاورمیانه گفت که سربازان پولیس با کمترین مقاومت عقب نشینی کرده و ورود آسان طالبان را به داخل فرماندهی پولیس فراهم ساختند.
وی مدعی است که فرمانده پولیس این ولسوالی بیشتر از یکماه بدینسو در بیرون از فرنگ به سر می‌برد و ادعای مشابه در مورد ولسوال فرنگ نیز وجود دارد.
وی می‌ گوید، طالبان نیم ساعت در داخل فرماندهی پولیس حضور داشتند که در این مدت؛ چهار عراده موتر رنجر پولیس را به آتش کشیدند و یک عراده تانک هاموی را با خود برده اند.
به گفته او این گروه ذریعه تانک هاموی دوباره به پایگاه شان در منطقه «جر آب» ولسوالی گذرگاه نور که در همجواری ولسوالی فرنگ قرار دارد، برگشته اند.
ویس صمیمی، فرمانده پولیس ولسوالی فرنگ درگیری و حمله را تائید کرده و می گوید که تنها دو موتوری که عوارض داشتند در جنگ تخریب شده است.
ولسوالی فرنگ از بخش های نسبتاً امن ولایت بغلان میباشد که برای نخستین بار است طالبان تا مرکز این ولسوالی حضور یافته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *