طالبان تمامی نانوایی های ولسوالی برکه را بستند

گروه طالبان به هدف شکستن خط دفاعی نیروهای امنیتی محاصره شده،  دستور غیر فعال شدن تمامی نانوایی های بازار ولسوالی برکه ولایت بغلان را صادر کرده که به دنبال آن مالکان نانوایی ها فعالیت شان را متوقف ساخته اند.
تاج محمد تقوا ولسوال برکه در تماس تلیفونی به خبرگزاری خاورمیانه گفت، جنگجویان طالب تا بازار این ولسوالی دسترسی یافته اند و به هدف مسدود ساختن منبع غذایی نیروهای امنیتی این دستور را داده اند.
به گفته وی، نیروهای امنیتی توانایی حفظ سنگرهای شان را دارند؛ اما می افزاید که ادامه محاصره و افزایش قلت غذایی میتواند آنان را به مشکلات بیشتری روبرو سازد.
در همین حال یکی از سربازان امنیتی به شرط فاش نشدن نامش میگوید که آنان به قلت شدید مواد غذایی روبرو اند و به دلیل شرایط پیش آمده به غذای مورد نیاز دسترسی ندارند.
او میگوید که در ادامه یک ماه محاصره از سوی طالبان، بارها وعده کمک های هوایی و شکستن خطوط محاصره به آنان داده شده؛ اما تا هنوز هیچ اقدام عملی در این زمینه انجام نشده است.
یکی از مالکان نانوایی های بازار ولسوالی برکه به شرط حفظ هویتش به خبرگزاری خاورمیانه گفت: «طالبان روز یکشنبه احوال روان کردن که نان پخته نکنین و به دولتی ها نان نتین. گفتن اگر یک دقیقه دیگر هم دوکان تان باز بود خودتان را داخل تندور می اندازیم».
ولسوال برکه میگوید، تمامی راه های ارتباطی آنان به بیرون مسدود شده است و با گذشت هر روز حلقه محاصره تنگتر میشود.
به گفته او نیروهای امنیتی در ساختمان های دولتی جابجا اند و بیرون شدن از سنگرها خطر مرگ دارد.

طالبان در این رابطه اظهارنظر نکرده است.
ولسوالی برکه از بخش های به شدت نا امن ولایت بغلان است که یکماه پیش با سقوط چند پاسگاه دفاعی شهر طالبان خود را تا اطراف بازار و ساختمان های دولتی رسانیدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *