صیاد؛ طالبان بگذارند تا مردم در فضای امن به پای صندوق رای‌دهی بروند

عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات روز چهار شنبه(۹ جوزا) در نشست” کنفرانس جوانان و جامعه مدنی در تقویت و حمایت از روند انتخابات شفاف افغانستان” از گروه تروریستی طالبان خواست که مردم را بگذارند تا در فضای امن و به‌دور از تفنگ و بم از طریق رای شان سرنوشت شان را تعیین کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالبدیع صیاد روز گذشته با اشتراک در این کنفرانس گفت” بالای طالبان صدا می‌کنم، اجازه بدهند که مردم از حق شان استفاه کرده و در فضای امن به مراکز ثبت نام رای دهندگان بروند ثبت نام کنند و نمایندگان شان را انتخاب سرنوشت شان را به‌دور از تفنگ و بم از طریق رای شان انتخابات کنند”.

صیاد افزود که “از مخالفان مسلح می خواهم که در انتخابات سهم بگیرند تا در آینده، به‌دور از جنگ و خون ریزی یک نظام دیموکراتیک  به اساس رای مردم به وجود بیاید”.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات بیان داشت که “به هیچ کسی اجازه مداخله در امور کمیسیون انتخابات را نمی‌دهیم” و او همکاری مردم  را در روند انتخابات مهم عنوان کرد و همچنان از رسانه‌ها، نهاد های ناظر بر انتخابات، احزاب سیاسی  و مردم خواست که از این روند حمایت کنند.

در همین حال محمد اسماعیل منگل، رییس روابط بین المللی نهاد “اجماع جوانان در افغانستان” بیان داشت که ضمن حمایت از روند انتخابات به فعالیت های شان در ۲۴ ولایت ادامه می دهند و در بخش های آگاهی دهی، برگزاری سیمینار در پوهنتون ها، تقدیر و تشویق نیروی های امنیتی و چگونگی اشتراک ۴۰ هزار زندانی در انتخابات با کمیسیون مستقل انتخابات همکاری کنند.

این در حالی است که گروه های تروریستی هم‌زمان با آغاز روند انتخابات حملات تروریستی شان را افزایش داده است و از آغاز این روند تا کنون این گروه ها چندین مرکز رای هدف حمله قرار داده و که منجر به صدا کشته و زخمی شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *