صهیونیست ها در پی تحقق طرح از نیل تا فرات هستند

دبیرکل هیئت علمای مسلمان در عراق گفت: حضور صهیونیست ها در موصل نشان می دهد که هدفشان اجرای طرح صهیونیستی از نیل تا فرات است.

مثنی حارث الضاری در مصاحبه با روزنامه الشرق قطر در پاسخ به سوالی درباره تحلیل اوضاع میدانی موصل تاکید کرد که جنگ بزرگ موصل هنوز رخ نداده و در گرو زمان بندی ها و محاسبات مختلف است اما این نبرد اصلی به زودی در نیمه غربی شهر با قدرت کامل شروع خواهد شد.

وی پیش بینی کرد که در این شهر با توجه به ماهیت آن و جنگ متفاوتی که در آن جریان دارد، نسل کشی رخ دهد. وی همچنین پیش بینی کرد با توجه به شبه نظامیانی که با خصوصیات مختلف در عملیات آزادسازی شهر مشارکت دارند و نیروهای مردمی که به آن ها ملحق شده و مصیبت هایی برای ساکنان ایجاد کرده اند، جنگ موصل، پایانی همانند سایر درگیری های داخل عراق نداشته باشد و باعث رنج زیاد ساکنان شهر شود.

حارث الضاری همچنین از وجود گروه های مسیحی غربی در این عملیات خبر داد و نیز به پوشش علنی این جنگ از داخل موصل توسط شبکه صهیونیستی اشاره کرد که شکی در حضور صهیونیست ها در این نبرد باقی نمی گذارد و نشان می دهد که هدفشان اجرای طرح صهیونیستی نیل تا فرات است.

الضاری همچنین در توضیح این که عنوان واقعی این جنگ چه می تواند باشد و آیا جنگ فرقه ای است یا صلیبی یا صهیونیستی یا هر سه، گفت: صرف نظر از نتیجه، اهداف یکسان است و طرف های درگیر از آن چه در جریان است سود می برند و واقعیت جنگ نام آن را تعیین می کند.

ایران و رژیم صهیونیستی – غیر از جهان غرب – در این نبرد شریک‌اند و سوای مشارکت گروه های مسیحی متعدد از شرق و غرب در حمایت و تایید این نبرد، شاید شعارهایی با کاربرد دینی صلیبی که الان در جنگ مورد استفاده قرار می گیرد و بعضی از شواهد آن در رسانه ها منتشر شد، نشانگر پشتوانه دینی غرب در این نبرد است که از دیدگاه سنتی آنها نسبت به اسلام و مسلمانان ناشی شده و آن را یک تمدن دشمن -و نه رقیب- ارزیابی می کنند. همچنان که متون آنها مبین این موضوع است و بر طرز تفکر غربی ها سایه انداخته است.

وی درباره حضور یک گروه رسانه ای اسرائیلی در عملیات موصل گفت که این اتفاق، پاسخی که وی به سوال قبلی داده را تایید می کند؛ زیرا توجه رسانه های صهیونیستی به ماهیت اهداف آنها مربوط است و حضور محسوس صهیونیست ها در کل عراق و مخصوصا کردستان از زمان اشغال عراق تا به امروز چیز جدیدی نیست اما موضوع جدید، ظهور علنی آنها به واسطه اجازه حضور به یک رسانه صهیونیستی برای پوشش حوادث عراق است.

الضاری درباره مشارکت نیروهای ترکیه و این که آیا حضور نیروی هوایی آنها کافی است و یا باید به دخالت زمینی روی بیاورند، گفت: این به اهداف ترکیه از مشارکت در عملیات بستگی دارد و این که نظرش نسبت به روند حوادث و نتیجه نبرد چیست و باید ببیند که آیا مشارکتش بر اساس یک طرح کامل و همه جانبه است یا واکنشی به ماهیت موصل است که از لحاظ تاریخی با ترکیه ارتباط دارد.

وی در اعلام موضع نسبت به نیروهای بسیج مردمی عراق گفت: اگر اقدامات داعش محکوم و غیر قابل پذیرش است، جهانیان از طریق رسانه ها شاهد جنایات زشت شبه نظامیان بسیج مردمی و نیز نیروهای دولتی بودند که در شبکه های اجتماعی هم منعکس شد ولی از سوی رسانه های غربی و متاسفانه بسیاری از رسانه های رسمی عربی نادیده گرفته شد.

این جنایات از سوی جهانیان مورد غفلت واقع شده و در عوض در بوق جنایات داعش می دمند و به بهانه مبارزه با تروریسم، چشم بر خطاهای بسیج مردمی بسته اند.

وی گفت که در حال حاضر پیشروی نیروهایی که موصل را محاصره کرده اند، بسیار کند است اما طی روزهای آینده در دو طرف شرقی و جنوبی که داعش از آنها به عنوان خط دفاعی برای جنگ اصلی اش در غرب شهر استفاده می کند، سرعت خواهد گرفت.

حارث الضاری گفت: آینده موصل به نتیجه نبرد بستگی دارد ولی در هر حال آینده ای خطرناک در انتظار این شهر است و موصل و عراق بعد از این نبرد مانند قبل نخواهند شد.

وی افزود ارتباط قوی بین موصل و حلب وجود دارد و هر دو شهر شرایط یکسانی را صرف نظر از جزئیات تجربه می کنند. هر دو شهرهای بزرگی در منطقه ای حساس و مهم هستند و تاریخ مشترکی دارند و بر شهرها و مناطق اطرافشان نفوذ و تاثیر دارند، دشمنان مشترک دارند. عملیات نسل کشی در هر دو بسیار شبیه هم است و تلاش برای کوچاندن شهروندان که نمایندگان تاریخ و تمدن آنها هستند در هر دو صورت می گیرد.

وی در ارزیابی پیام صوتی ابوبکر البغدادی گفت: در این پیام، ادبیات معروف داعش به خوبی مشهود بود و هدف اصلی از آن بسیج کردن نیروها بود؛ همچنان که عدم احاطه او به تصویر کامل درگیری ها را به ذهن متبادر می کند زیرا از پرداختن به موضوعات مهم دیگر طفره رفته است و به رغم طولانی بودن پیام و غلبه لحن تکفیر و ارتداد بر آن، ‌سوالات زیادی را درباره هویت نویسنده پیام مطرح می کند، مخصوصا که اسم عراق را به صورت مونث به کار می برد که این کار از یک عراقی بسیار بعید است.

وی همچنین درباره انتشار خبر گفتگویش با سایت عربی ۲۱ که در سایت شبکه العالم منتشر شد، گفت: این تحریف چیز جدیدی نیست و عادت همیشگی رسانه های ایرانی درباره اخبار عراق است و علاوه بر آن که عنوان خبر تحریف شده، متن آن نیز سرشار از دروغ و عبارات تحریک آمیز و ارتباط دادن بین مسایلی است که ربطی به هم ندارند.

من آن عده از اهل تسنن را که در فرآیند سیاسی شرکت کرده اند؛ «یتیمانی بر سر سفره فرومایگان» توصیف کردم و آن را با عبارت روشن و واضحی بیان کردم که جای تاویل نداشته باشد و این نشان می دهد که این مصاحبه و فاش کردن جنایات ایران و عاملانش در عراق باعث ناراحتی آنها شده و به دروغگویی روی آورده اند و تلاش کردند ما را به داعش مرتبط کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *