صالح: پوشش امنیتی غرب کابل به صورت متفاوت پیش برده می شود

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید که پوشش امنیتی غرب کابل متفاوت تر از دیگر مناطق گرفته می شود؛ چون حقانی و داعش جنگ علنی را علیه مردم این منطقه راه انداخته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جلسه امنیتی کابل صبح امروز (۶عقرب) راه اندازی شده و به دنبال تصمیم های قبلی، تصامیم تازه گرفته شد.

امرالله صالح، مسوول امنیتی کابل می گوید «پوشش امنیتی ساحه آسیب پذیر غرب کابل بصورت متفاوت با بقیه کابل بخاطر آن گرفته میشود که اکنون گروه حقانی و داعش جنگ علنی را علیه تمام مردم آن ساحه براه انداخته اند.»

به گفته وی، کار برای شامل سازی نظر مردم در تدابیر برای غرب کابل از شام دیروز آغاز شده و درد مردم غرب کابل درد تمام ملت افغانستان است.»

صالح تاکید کرد «ما نمی گذاریم که منافقین و تروریستان فتنه نفاق را در میان مردم با هم متحد ما پهن نمایند. وقتی وطنداران مظلوم ما تنها بخاطر درس خواندن و تلاش برای کسب دانش مورد حمله و ترور قرار میگیرند در آن لحظه و بخاطر کاهش آن درد ما همه شیعه میشویم و مرز مذهبی را برسمیت نمی شناسیم. دوسیه مرکز کوثر دانش تا زمانی زنده خواهد بود که تروریستان به پنجه قانون سپرده شوند. تا وقتی کوثر دانش تکرار خواهد شد که طراحان آنرا در عقب ملیه های عدالت و در صف اعدامی ها ببینید.»

مسوول امنیتی کابل تصریح کرد که کار بررسی حوزه های  امنیت ملی حوزه به حوزه آغاز شده، تمام افراد مشکوک که با تروریستان در تماس اند و یا شک تماس بر آنها است از تعقیب غیر علنی زیر تعقیب علنی قرار می گیرند و بخاطر پیش گیری از حوادث، شماری از افراد مشکوک برای پاسخگویی احضار میگردند.

به گفته وی، میان ساحه کاری پولیس و امنیت ملی تفکیک واضح ایجاد گردیده و امنیت ملی از کارهای علنی و فزیکی بیرون ساخته می شود و تشکیلات حوزات امنیت ملی کاملا غیر علنی و سری می گردد و حضور علنی امنیت ملی در شهر کابل برداشته می شود.

صالح می گوید؛ تمام کسانی که زیر نام کار خاص و مخفی در اصل بی کاره گی خویش را پنهان کرده بودند، شناسایی شده و بصورت با عزت به کارهای دیگر گماشته خواهند شد تا جای و فضا در امنیت ملی برای نفس تازه و آدم های با امکانات پیدا گردد.

معاون نخست ریاست جمهوری خاطرنشان ساخت که عکس شماری از طراحان حملات خونبار در شهر کابل در جاده ها و دروازه های کابل نصب می گردد و کسانیکه عزیزان شان را در این حملات از دست داده اند می توانند عریضه کنند تا در صورت گرفتاری این اشخاص، در پهلوی حق الله، دعوای حق العبد علیه آنها وجود داشته باشد؛ ضمن اینکه مردم باید بدانند که این چهره های خونخوار کیها هستند.

وی با اشاره به گرفتن زمین های غصب شده، تصریح کرد «به هیچ صورت سلیقه گرایی را در آزادسازی ساحات غصب شده قابل قبول نمی دانیم. کسانیکه در برابر این امر دست به مقاومت و بهانه جویی بزنند به مردم معرفی خواهند شد تا در برابر خشم ملت قرار بگیرند. تشهیر منفی ادامه خواهد داشت. با شرکت های مختلف کلیپ و فلم سازی قرار داد صورت گرفته است که بصورت علنی و مخفی قانون شکنی توسط زورمندان را به مردم علنی سازند. غاصب را از لقب و عنوان به چره و نام تبدیل خواهیم ساخت.»

صالح همچنین در مورد موترهای بدون اسناد گفت؛ موترهایی که از امر پولیس سرپیچی کرده و به جاده ها آمده اند با علایم خاص و استیکرهای پولیس مزین شده و در گزمه های شهری و ولسوالی ها از آنها استفاده می گردد و امید است این موضوع جدی گرفته شود که وقتی موتر بی اسناد بیرون آورده می شود، به پارکینگ انتقال داده نمی شود؛ بلکه به نفع مردم و ایجاد نظم و قانون در جامعه استفاده می شود.

وی می گوید که مقام ولایت کابل یک کرسی تشریفاتی و اداری نیست؛ بلکه در امر بسیج ملت، خشک سازی نارضایتی های کوچک در میان محلات و ولسوالی ها، کار با بزرگان و مردم به عنوان یک بخش مهم مدغم در استراتیژی امنیتی شده است و بخاطر انجام این فعالیت ها که تا اکنون توسط اداره ولایت کابل صورت نمی گرفت؛ امکانات مادی و صلاحیت های واضح داده شده است.

بر اساس معلومات صالح، کابینه طرح راه اندازی زمرک را رسما منظور کرده و مشوره در مورد عدم افشاسازی برخی چهره ها و عکس های جرم پیشه گان نظر رد داده است؛ چون مردم باید بدانند در این شهر چه کسانی هستند و از چه کسانی خود را حفاظت کنند.

وی تصریح کرد که درس های آموخته شده از تدابیر کابل توسط دفتر شورای امنیت ملی به سایر ولایات نیز انتقال داده شده و برنامه میثاق امنیتی طرح سراسری و افغانستان شمول است؛ ولی دیزاین و تطبیق آن برای هر ولایت نظر به بافت طبیعی و اجتماعی آن متفاوت است.

صالح تصریح کرده است که در تلاش جدی هستند تا «زهر چشم» دولت را بر ضد جرم پیشه گان تطبیق کنند؛ چون زهر چشم موثرتر از «زهر گلوله» است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *