صالح: عکس مجرمینی که به ولایات فرار کرده اند به فرماندهی های پولیس ارسال شده است

بر اساس فیصله تازه کمیسیون امنیتی کابل، تصاویر مجرمینی که به ولایات فرار کرده اند، در اختیار فرماندهی پولیس آن ولایات قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جلسه کمیسیون امنیتی کابل امروز (۲عقرب) به ریاست امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری برگزار شد.

صالح می گوید: «آنچه را در ارتباط به موتر فروشی های اطراف کابل وعده داده بودیم، سر از فردا با جدیت تمام آغاز میگردد. و همچنان کار آزادسازی ساحات سبز و پیاده روها از غاصبین کوچک و بزرگ ادامه می  یابد. از شاروالی کابل و حوزات پولیس کابل سپاس می نمایم.»

به گفته وی، شب گذشته آمر حوزه اول پولیس توسط چند نفر از آدم های مشهور سیاسی زیر فشار قرار داشت که طلا و اسعار مصادره شده را که از نزد قاچاقبران گرفته بود پس بدهد؛ اما باید تذکر داد که از تمام منسوبین پولیس حمایت و دفاع صورت می گیرد و مال قاچاق بدون طی مراحل محکمه بازگردانیده نمیشود.

بر اساس معلومات صالح، تنها سال گذشته از راه شمال نزدیک به هشتصد میلیون دالر به بیرون از کشور قاچاق گردید و قاچاق طلا و اسعار یکی از معضلات بزرگ است که قانون گریزها و اقتصاد جرمی را تقویت می نماید.

مسوول امنیتی کابل می گوید که شهرداری کابل فهرست بلند منزل های غیر قانونی را که در حال اعمار اند با تعلقات سیاسی آنها تهیه کرده و از فردا فهرست مرحله به مرحله با عکس ها منتشر می شود.

وی تصریح کرده است که پوسترهای مجرمین تحت پیگرد در نواحی مختلف شهر نصب گردیده و شهریان کابل در ردیابی آنها کمک کنند.

صالح افزود: «به اساس فهرست تهیه شده از دزدان، چپاول گران، باج گیران، اختطاف گران و قانون گریزها که ترتیب و در اختیار تمام حوزه ها قرار گرفته است، شماری بازداشت شده و فهرست بصورت ناحیه وار در خدمت وکلای گذر نیز قرار گرفته است. هرکسی که می خواهد این فهرست را بدست آورد به حوزه پولیس مراجعه نمایند. ترتیب چنین فهرست بی سابقه است و نتایج بسیار مثبت داده است.»

وی تهدید تروریزم شهری را بین سبز و زرد دانسته و می گوید که سرخ تهدید بلند، زرد تهدید متوسط و سبز حالت عادی و بی تشویش است.

صالح با بیان اینکه جرایم به شدت کاهش یافته است و مجرمین در حال فرار اند؛ تاکید کرده است کسانیکه به ولایات رفته اند عکس هایشان به فرماندهی پولیس ولایات ارسال گردیده است.

معاون نخست ریاست جمهوری اظهار داشت: «بعضی از مسایل که درین جلسات مطرح میگردند نیاز به تدوین پالیسی دارند؛ مانند اینکه ما کهن سالان بی سرپرست را که سرپناه و مواظبت خانواده گی ندارند چه کنیم. با معضله بیجا شده گان چگونه رسیده گی نماییم،  آیا احیای دارالمساکین امکان پذیر است. گدایان که شامل در شبکه منظم این کسب نیستند چگونه جمع نماییم و به کجا انتقال دهیم. با گرسنگی مفرط و گرسنه مفرط که مواجه میشویم چه گونه رسیده گی نماییم. این مسایل بزودی در جلسات کابینه و جلسات کوچکتر رهبری مورد بحث قرار خواهد گرفت. یعنی آهسته آهسته میرویم به مرحله برملا سازی مسایل اساسی و راه حل های نهادینه.»

به گفته وی، مشکلات حوزه ها و نواحی از ابعاد مختلف بررسی گردیده و به تمام مشکلات کوچک و بزرگ توجه گردیده است. بسیج منابع و استفاده موثر از امکانات هم آغاز گردیده و هم در راه است. بهانه ای برای ناکامی و کند کاری باقی نخواهد ماند.

بر اساس تصمیم در جلسه اخیر، در چندین ناحیه، سمت و محله در کابل مردم موج موج آماده گرفتن سهم و نقش مستقیم در آوردن نظم و امنیت اند. این روحیه مثبت نه تنها استقبال می شود بلکه در عملی سازی آن گام های اولیه را برداشته شده است.

صالح گفته است: «داعشی ها و مبلغین دشمن که از محراب و مراسم جنازه سو استفاد کرده و مردم را به راه غلط و بغاوت تشویق نمایند، شناسایی و به پنجه قانون خواهیم سپرد. این کار نیز به شدت و جدیت ادامه دارد. با کسانیکه علیه نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان دسیسه نرم می سازند و شایعات و جعل را سرخط می سازند نیز برخورد قانونی صورت میگیرد.»

در روزهای اخیر جلسات زیادی از سوی معاون اول انجام شده و انتظار می رود که نتیجه آن برای مردم محسوس باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *