صالح: تعداد ویزای روزانه پاکستان مشخص شود

مسوول امنیتی کابل می گوید که وزارت خارجه از سفارت پاکستان می خواهد که تعداد ویزایی که روزانه صادر می کند را مشخص سازد تا برای گرفتن آن نظم ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح می گوید که در جلسه ساعت شش و نیم صبح امروز (۱۱عقرب) تصمیم گرفته شد که روش های درست و انسانی برای متقاضیان ویزای پاکستان مدیریت شود.

وی اظهار داشت که شماری از مسوولین وزارت مالیه در کار رسیده گی به ثبت و محصول موترهای بی اسناد تعلل و کارشکنی می کنند و از روز گذشته «آغازاده ها» ساعت ده به کار خویش حاضر شده بودند.

صالح افزود «هشداریه صادر گردید که این عملکرد درست نیست و ما مترصد استیم و اگر اصلاح نشد، اقدام سریع و قابل لمس و قابل سنجش صورت خواهد گرفت.»

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید که کار جدی و سرک به سرک برای آزادسازی مناطق غصب شده در مرحله اول کار شهرداری کابل است و تنها بیچاره ها نشانه گرفته نشده و به اساس نقشه و استراتیژی انجام می شود.

به گفته وی، «در مرحله اول میخواهیم که زورمندان زیر فشار اذهان جامعه خود ساحات سبز را آزاد سازند. بسیج افکار عامه علیه زورمندان غاصب و مردم آزار جز برنامه های ماست. ارزیابی های ما نشان میدهد که مردم در حمایت از میثاق امنیتی علیه زورمندان و قانون شکن های کلان نه تنها که بسیج شده اند بلکه بصورت علنی و آشکار آنها را تثبیت و نشانه نیز گرفته اند. مطمین باشید.»

بر اساس معلومات صالح، زمین تحت مالکیت «سره میاشت» در کوتل خیرخانه که ماهانه دستکم صدهزار دالر عاید دارد به صورت سوال برانگیز در مقابل ۱۰هزار دالر برای «ابد» کرایه داده شده است.

وی می گوید: «از ما خواسته شده تا تمام موترهای لینی شمال را انتقال بدهید به ترمینال خیرخانه که از یکجا سفر نمایند. مشکل این است که مدت هژده سال میشود که شماری از افراد زمین سره میاشت را به قمیت ده هزار دالر در ماه کرایه گرفته اند. قرار بود که پانزده سال قبل ترمینال را بسازند. تعلل کردند و نساختند زیرا این زمین را به صدها دوکان غیر قانونی عمدتا فلز کاری کرایه داده اند و حداقل ده برابر عاید دارند. قرار بود کل زمین را به ترمینال تبدیل کنند که نکردند تنها یک گوشه آنرا ترمینال ساخته اند.»

صالح خاطرنشان ساخت که این دستبرد کلان تحقیق شده و پرسیده می شود که چرا و زیر کدام فشار زمین را به این شکل کرایه داده است.

مسوول امنیتی کابل با اشاره به آلودگی هوا در زمستان تاکید کرد که اگر ۶۰۳ بلند منزل که مسوول چهل درصد آلوده گی هوا در زمستان اند، امسال بازهم فیلتر نصب نکرده بودند؛ رده اول تا سوم رهبری اداره حفاظت از محیط زیست برطرف می شوند.

وی گفت که امید می رود تا اداره محیط زیست این یاداشت را بخواند و به مردم اطلاع دهد که چه تعداد بلند منزل فلتر تصفیه نصب کرده اند و متباقی فعالیت های آلوده کننده چه مقدار کنترول شده است.

در مورد مسئله امنیتی غرب کابل نیز صالح اظهار داشت که «دیروز هم پیگیری کردیم. برنامه دو بُعد دارد. اول تحکیم ساحاتی که از آنجا تروریستان تردد می نمایند توسط فعالیت های منظم اردو و پولیس و دوم تقویت اتصال مردمی و توانمند سازی نهادهای اجتماعی بخاطر جلوگیری از حوادث بعدی. روی هردو بُعد کار صمیمانه و دقیق ادامه دارد.»

به گفته وی، کار عملی بالای امنیت ولسوالی موسهی جریان دارد و تماس با بخش های مختلف مردم برقرار است. بخشی از شکایت مردم این ولسوالی مشروع، موجه و برحق است که باید به آن رسیده گی صورت گیرد. برق از سر مردم موسهی عبور کرده ولی برای خودشان توزیع نشده است؛ چرا؟ این چرا و ده ها چرای دیگر پاسخ داده خواهد شد.

بر اساس معلومات منبع، در ۲۴ ساعت گذشته هفت قضیه جرمی در کابل رخ داد و به این صورت به هدف نزدیک شده؛ اما کامل نشده است و تلاش برای آن به شدت جریان دارد.

وی می گوید که یک سیستم بسیار منظم برای استفاده از تبصره های معقول و اصلاحی کار گرفته می شود؛ اما دشنام  گویان و رکیک گویان نادیده گرفته نمی شود یا هم «فهرست می سازیم برای روز مبادا، عفت کلام را مراعات نمایند. آدمی را آدمیت لازم است. عود اگر بویش رود آن هیزم است؛ اما هیچ یک از نظریات اکادمیک از دید تیز بین ما تیر نمیشود. شک نکنید.»

صالح اظهار داشت که در بعضی جاها به عوض همکاری با نیروهای دولتی، به یخن آنها دست انداخته و رکیک گفته شده است؛ یونیفورم نیروهای امنیتی «جلد و پوست» نظام است و بی پاسخ نمی ماند.

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید: «گفته اند که با یک خبرنگار بد رفتاری صورت گرفته است. مطلق دروغ است. دیده بان حقوق بشر شاخه جنوب آسیا نیاز به عینک های درست دارد. اکنون درست نمی بینند. اهالی یک کوچه از موسیقی بلند تا نیمه های شب در یک خانه بصورت همه شبه شکایت داشتند. پولیس صاحب آن خانه را فهماند که اخلاق شهری را رعایت کند. هرکس به دیده بان حقوق بشر عریضه کرد حتمن برحق نیست. ما نیز زبان و قلم داریم.»

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *