صالح: اسلحه مقابله با تک تیراندازان طالبان در اختیار پولیس قرار می گیرد

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید که برای دفع حملات تک تیراندازان طالب، پس از آزمایش به تمام پوسته های امنیتی کابل معرفی شده و در اختیارشان قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در جلسه ساعت شش و نیم صبح امروز (۷عقرب) تصمیم گرفته شد که این اسلحه از سوی شورای امنیت ملی در اختیار پوسته های آسیب پذیر قرار داده شود.

امرالله صالح می گوید که در این اواخر طالبان با توسل به اسلحه «بزبزک» توانسته بودند شماری از نیروهای امنیتی را به خاک و خون بکشانند که برای دفع تمام وسایل و رفتارهای شیطانی تروریزم کار جدی جریان دارد.

به گفته وی «تمام تروریستانی که مشخصا علیه نواحی کابل کار متمرکز می نمایند و خانواده اکثرشان در پاکستان است از لای کتاب های ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان بیرون آورده شده و عکس آنها مانند دیگر جرم پیشه گان در دروازه های کابل نصب میگردد تا پوسته های تلاشی و یا مسافرین در شناسایی این افراد خون آشام و جانی معرفی شده و در گرفتاری شان آسانتر اقدام گردد.»

صالح می گوید که تصاویر این افراد تا شام امروز نصب می گردد.

معاون نخست ریاست جمهوری اظهار داشت که از تمام شهرک های ساخته شده در کابل خواسته شد تا اسناد و قباله های خویش را به ریاست مبارزه علیه جرایم جنایی وزارت داخله بسپارند تا با واقعیت ساحه مقایسه گردد؛ بعضی از شهرک ها زمینی را که در اختیار دارند صد برابر مساحتی است که در قباله شان ذکر گردیده است.

وی خاطرنشان ساخت که انظباط شهری از جانب پولیس تا یک هفته دیگر در نقاط بارز کابل جابجا می شود تا مانع سوءاستفاده از لباس پولیس و ولگردی احتمالی در صفوف پولیس بخصوص بصورت پیاده شود.

بر اساس معلومات صالح، روند دستگیری جرم پیشه گانی که شناسایی و تثبیت شده اند به شدت ادامه دارد و همه روز به ده ها نفر از آنها تسلیم پولیس می شوند و یا به پنجه قانون سپرده می شوند و شماری از آنها کسانی هستند که بخاطر کرونا مورد عفو مشروط قرار گرفته بودند.

مسوول امنیتی کابل گفت: «کار منظم با مردم غرب کابل بخاطر جلوگیری از تکرار قتل عام و فاجعه در جریان است و از هفته آینده تشهیر منفی تمامی زورمندانی که مانع تطبیق برنامه ها میگردند آغاز میگردد.»

وی با بیان اینکه احضار آنهایی که مظنون به تماس با تروریستان هستند از دیشب آغاز گردید و در بعضی موارد مقاومت مسلحانه نیز صورت گرفت؛ تاکید کرد که ترحم بر جنایت پیشه و تروریست و رفیق تروریست جفا و خیانت به میلیون ها انسان این سرزمین است و منتظر نصب عکس های خونخوارانی که با وجدان تاریک، مردم را بارها و بارها به خاک و خون کشانیده اند، باشید.

به گفته صالح، هماهنگی زیر یک سقف و تبادل اطلاعات بصورت دوامدار آغاز گردیده و تمام دیوارهای غیر ضروری و بیروکراتیک را بخاطر تسریع گردش اطلاعات میان ادارات ذیربط دولتی از میان برده و خواهند برد.

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید «جرم کاهش یافته است؛ ولی هنوز به نتیجه مطلوب و رویایی خود نرسیدم. کار و فعالیت تمام نواحی  شاروالی، حوزه های پولیس، حوزه های امنیت ملی و فعالیت های ولایت کابل با حوصله مندی و قدم به قدم ارزیابی گردید. از مردم شریف کابل میخواهیم «سیل بین» نباشند. برگشت نظم و اعاده امنیت مطمین نیاز همه ای ماست. تنها دولت قوی میتواند از عزت هرفرد حراست نماید. زهر چشم دولت موثرتر از زهر گلوله است. انشاالله».

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *