شیوع موج دوم کرونا؛ هوتل های عروسی همچنان فعال هستند

همزمان با آنکه وزارت صحت عامه نسبت به شیوع موج دوم کرونا در کشور ابراز نگرانی کرد، کابینه دولت نیز فیصله نمود تا در اولین اقدام، هوتل های عروسی را تا آخر ماه قوس مسدود باشند.
از تصمیم وزارت صحت عامه و کابینه دولت نیز حدود یک هفته می گذرد؛ اما موضوعی که نگران کننده است، فعالیت شبانه و روزانه هوتل های عروسی است.
معصومه جعفری، معاون سخنگوی وزارت صحت عامه می گوید که تصمیم برای مسدود شدن هوتل های عروسی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا گرفته شده است.
وی اظهار داشت که بیشتر واقعات مثبت و تازه کرونا در مرحله دوم از محافل عروسی بوده و برای جلوگیری از انتشار ویروس؛ هوتل های عروسی برای مدتی بسته شوند.
بانو جعفری تاکید کرد که کابینه در قسمت تطبیق آن به وزارت داخله هدایت داده است تا از بسته بودن هوتل های عروسی اطمینان حاصل کند.
از سوی هم وزارت صحت عامه با اطمینان گفته است که سالون های عروسی در هرات بسته شده و برای کابل نیز همراه شهرداری صحبت شده و خواسته که از فردا (اول قوس) هیچ سالون عروسی فعالیت نداشته باشد.
در عین حال، طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله در یک جمله کوتاه در مورد اقدامات این وزارت برای تطبیق فیصله کابینه اظهار داشت: «با شاروالی صحبت کنید.»
این درحالی است که هم اکنون (شب ۴قوس) شمار زیادی از هوتل های عروسی در شهر کابل به ویژه در غرب پایتخت محافل عروسی را برگزار کرده و می کنند.
شماری از شهریان کابل می گویند که عدم اطمینان مردم به گفته ها و اقدامات دولت در مورد مبارزه با کرونا باعث شده تا اقدامات عملی نشوند.
به گفته آنها، در شرایط فعلی، هیچ مسئله بهداشتی و محافظتی برای جلوگیری از شیوع کرونا در کشور رعایت نمی شود.
حیف و میل هزینه های کرونا در دور اول شیوع این ویروس، نوعی بی اعتمادی در بین مردم ایجاد کرده و اکثر آنها گفته های دولت و مقام های دولتی را «دروغ» می پندارند.
اما با این حال، مشخص نیست چه کسی جوابگو است و در صورت شیوع بی رویه کرونا مسوول اصلی آن چه کسی است؟

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *