شورای ولایتی بغلان: “با حکومت قطع رابطه می‌کنیم”

شماری از اعضای شورای ولایتی بغلان می‌گویند، اگر حکومت با استفاد از نیروی نظامی این ولایت برای معرفی والی جدید ولایت سمنگان اعمال فشار نماید، آنان رابطه شان را با حکومت قطع می‌کنند و در برابر این امر رییس جمهور می‌ایستند.
هشت تن از اعضای این شورا با راه اندازی یک کنفرانس مطبوعاتی شب گذشته (۳۰دلو) گفتند که ریس جمهور به مقام های ملکی و نظامی ولایت بغلان هدایت داده است که نیروهای نظامی مستقر در این ولایت را بخاطر معرفی والی جدید ولایت سمنگان به آن ولایت بفرستند.
آنان می‌گویند، مخالف این امر رییس جمهور استند و نمی‌گذارند از نیروهای امنیتی ولایت بغلان در برابر خواست های “مشروع” مردمان ولایت همجوار شان استفاده نظامی شود.
داکتر صفدر محسنی ریس این شورا می‌گوید، در صورت پافشاری ریس جمهور به این امر و اعزام نیروهای نظامی به سمنگان آنان نیز دست به اقداماتی خواهند زد که از کنترول حکومت خارج خواهد بود.
محبوب الله غفاری معاون شورای ولایتی بغلان می‌گوید، حکومت افراد کلیدی حزب جمعیت اسلامی که در بدنه حکومت وظیفه دارند را زیر ذره بین گرفته است و برای کنار زدن آنان تلاش دارد.
وی می‌گوید، بغلان در وضعیت بد امنیتی قرار دارد و در این شرایط نباید نیروهای امنیتی بخاطر رویا رویی با مردم سمنگان به آن ولایت اعزام گردند.
این کنفرانس با خوانش قطع‌نامه ۴ ماده‌ای که در آن خواست های چون”
(-بخاطر جلوگیری از هرج و مرج هرچه بیشتر نباید نیروهای امنیتی در چنین قضایا مداخله نمایند.
-از قوت های دولتی جهت سرکوب مخالفین باید استفاده صورت بگیرد نه خواسته های مشروع مردمی.
-حکومت مرکزی از اتخاذ تصامیم بی مورد که سبب تشنج و خشونت در کشور گردد جداً اجتناب ورزیده مصالح علیای کشور را در نظر داشته باشد.
-ما مردم بغلان با تمام ولایات به ویژه ولایات همجوار خویش مراودت های ناگسستنی داریم و به هیچ کسی اجازه نخواهیم داد تا از قوت های موجود در این ولایت بر علیه مردم ما و همسایه های شریف ما استفاده نماید. هرگاه مسوولین محترم بر خواسته های بر حق ما وقت نگذاشته بدون هماهنگی با نمایندگان مردم وارد عمل شوند رابطه خویش را ما شورای ولایتی با حکومتی محلی خویش قطع و با فراخوان از مردم شریف این سرزمین بخاطر عدالت خواهی دست به حرکت های مدنی خواهیم زد که آنگاه مسولیت های بعدی به دوش ما نخواهد بود)
پیش از برگذاری این کنفرانس اعضای شورای ولایتی بغلان دیداری با عبدالحی نعمتی والی این ولایت داشتند که به گفته ریس شورای ولایتی، والی بغلان پیام شان را مرکز فرستاده است.
پس از عطا محمد نور والی بلخ، عبدالکریم خدام والی ولایت سمنگان دوومین والی حکومت وحدت ملی است که امر برکناری اش را از سوی ریس جمهور غنی نپذیرفته و آن را بر تصمیم حزب جمعیت اسلامی محول کرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *