شهروندان در بلخ بیشتر احساس امنیت می‌کنند تا کابل

هفته گذشته خبرگزاری خاورمیانه در پیوند به امنیت در ولایت بلخ و کابل یک نظر سنجی راه اندازی کرده بود که کابران شبکه‌های اجتماعی رای دادند و گفتند که شهروندان افغانستان بیشتر در بلخ احساس امنیت می‌کنند.

در این نظر سنجی ۵۴۸ تن از کابران خبرگزاری خاورمیانه اشتراک کرده بود و از میان این کاربران ۱۶% رای داده بودند که در کابل احساس امنیت می‌کنند و ۸۴% دیگر این اشتراک کننده ها گفته بودند که در بلخ احساس امنیت می‌کنند.

ولایت کابل در این اواخر به یک خط اول نبرهای استخباراتی مبدل شده است و در هر گوشه شهر افراد ترور می‌شوند و افراد مسلح غیر مسئول در شهر آزادانه گشت و گذار می‌کنند و موترهای شیشه سیاه و بدون پلیت در هر کوشه شهر به چشم می‌خورد.

در یک ماه گذشته چندین حمله انتحاری صورت گرفت که بیش از ۱۵۰ تن کشته شدند و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخم برداشتند و این همه بی امنیتی حتی خم به ابروی مسئولین امنیتی کابل و افغانستان نیاورد.

این در حالیست که در ماه گذشته در ساحه کارته سه دو تن توسط افراد مسلح کشته شدند که بشیر عظمی مالک فروشگاه فامیلی نیز مشمول این ترورها بود.

همچنان در هفته گذشته در ساحه حوزه ۵ نیز چندین تن در داخل یک موتر ترور شدند.

این همه بی امنیتی در کابل وجود دارد ولی رییس جمهور یک مهندس را وزیر داخله تعیین کرده و فرماندهی پولیس کابل را سرپرست اداره می‌کند.

 

 

ندیم پارسینا

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *