شمار تلفات انفجار بیروت به ۱۳۵ تن رسید

مقامات لبنانی از افزایش شمار جان باختگان و زخمی های انفجار نیرومند بندر بیروت خبر می دهند.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، حمد حسن، وزیر صحت عامه لبنان اعلام کرد که شمار قربانیان انفجار بیروت به ۱۳۵ و زخمی ها به ۵۰۰۰ نفر افزیش یافته است.

وقوع این انفجار مهیب در پایتخت لبنان علاوه بر خسارات مالی و جانی بسیار شدید، واکنش محافل رسمی و سیاسی کشورهای مختلف جهان را در پی داشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا برای پیچیده تر ساختن موضوع انفجار در بیروت، در یک کنفرانس خبری مدعی شده بود که این انفجار یک حمله وحشتناک است.

با این رویکرد ترامپ تلاش کرده است تا اذهان بین المللی را از ابعاد اصلی این رویداد منحرف ساخته و مقام های لبنان را تحت فشار برای هدف امریکا قرار دهد.

در همین راستا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه امریکا در صحبت تلیفونی با «حسان دیاب»، نخست وزیر لبنان پیرامون حادثه انفجار در بندر بیروت گفتگو کرد.

اما «دیمیتری پولیانسکی»، نماینده روسیه در سازمان ملل در کنایه به وزیر خارجه امریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: جناب وزیر امور خارجه، بهترین کاری که اآمریکا در حال حاضر می‌تواند انجام دهد و همبستگی واقعی خود را اثبات کند این است که تحریم‌های یک‌جانبه علیه لبنان را لغو کند تا این کشور بتواند خود را بازسازی کند.

این دیپلومات روس در ادامه با لیست کردن تحریم‌های امریکا علیه لبنان نوشت که اگر واشنگتن این کار را نکند صحبت های مقامات آن تنها یک ریاکاری صرف است.

عصر روز سه شنبه انفجار نیرومندی پایتخت لبنان را به شدت تکان داد که در ساعات اولیه رسانه های لبنانی شمار زخمی ها و جان باختگان این انفجار را حدود چهار هزار نفر اعلام کردند که این آمار در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید…

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *