شکست مذاکرات دو جانبه قطر و بحرین

بنا به گزارش روزنامه الشرق قطر وزیر خارجه این کشور از شکست مذاکرات قطر و بحرین خبر داد که از ۴ ماه پیش، میان سازمان های امنیتى بحرین و قطر در جریان بوده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد بن عبدالرحمن آل ثانى وزیر خارجه قطر با اعلام این خبر در صفحه تویتر خود دلیل آن را “رفتارهاى خارج از عرف دیپلماتیک نمایندگان بحرین” عنوان نموده است.

این گفتگوها بعد از آن جریان یافت که حمایت قطر از اخوان المسلمین منجر به هشدار شدیداللحن دولت هاى بحرین و عربستان درباره قطع روابط دو جانبه گردید. در پی این هشدار امیر قطر دستور داد تا مجوزهاى لازم جهت اقامت مخالفین دولت بحرین از قبیله آل جَلاهِمه که داراى سوابق نظامى و امنیتى پربارى مى باشند، صادر گردد.

وزیر خارجه قطر در توییت دیگرى به جانبدارى آشکار عربستان از بحرین در این مذاکرات نیز واکنش نشان داده و اعلام کرد: “قطر کشورى مستقل به شمار مى رود که در سیاست خارجى خود بر مبناى منافع ملى خود عمل مى نماید و از همین رو توجیهى وجود ندارد که عربستان انتظار داشته باشد تا سایر کشورهاى شوراى همکارى خلیج از سیاست هاى آن دنباله روى نمایند”.

photo_2016-12-18_10-52-38-768x382

شایان ذکر است، کشورهاى شرکت کننده در نشست مشورتى رهبران شوراى همکارى خلیج فارس به تاریخ ۳۱ مه ۲۰۱۶ از کشورهاى بحرین و قطر خواستند تا اختلافات فی مابین را به شیوه هاى دوستانه و مسالمت آمیز حل نمایند. با این وجود مذاکرات دوجانبه میان سازمان هاى امنیتى این دو دولت عربى در پایان نتیجه اى در بر نداشته و به شکست منتهى شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *