شاهراه جوزجان – میمنه بعد از چند ماه به روی ترافیک باز شد

شاهراه نمبر یک ولایت فاریاب با آغاز سال ۱۳۹۷ پس از ۸ ماه با راه اندازی عملیات نظامی از سوی نیروهای امنیتی دوباره به روی مردم باز شد، گروه تروریستی طالبان در این ۸ ماه گذشته در بخش های زیادی از این شاهراه دسترسی داشتند و رفت و آمد کارمندان دولتی حتی افراد ملکی خطرهای جانی را در پی داشت.

مقام های امنیتی ولایت فاریاب از باز شدن کامل این شاهراه خبر می‌دهند و می‌گویند تمامی تهدیدات امنیتی از بین رفته و مخالفان مسلح دولت سرکوب شده اند.

اما شهروندان ولایت فاریاب هنوز هم نگران آینده این شاهراه استند. آنان با آنکه از جان‌فشانی های نیروهای امنیتی قدردانی می‌کنند؛ اما می‌گویند، اگر راه‌کارهای مناسب امنیتی در این باره روی دست گرفته نشود، ممکن با بیرون شدن قطعات عملیاتی این شاهراه دوباره نا امن شود.

عبدالمنان قاطع عضوی شورای ولایتی فاریاب در این باره به خبرگزاری خاورمیانه گفت: “شاهراه باز شده و مردم هم از این ناحیه راضی استند، امید وار استیم که نیروهای کافی در مسیر شاهراه جابجا شوند”.

اما عبدالکریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب می‌گوید، تدابیر لازم امنیتی روی دست گرفته شده و این شاهراه از امنیت کامل برخوردار است.

وی می‌گوید، ۳۰ پوسته امنیتی، ۳ بیز امنیتی در مسیر این شاهراه افراز می شود که نیروهای امنیتی زیادی با امکانات و تجهیزات پیشرفته نظامی در آنها مستقر خواهند شد.

به گفته او بر علاوه آن هم به طور ۲۴ ساعته نیروهای امنیتی از این مسیر نظارت خواهند کرد.

شاهراه نمبر یک فاریاب، از ولایت جوزجان تا شهر میمنه ۱۳۰ کیلومتر درازی دارد و در مسیر آن ۷ ولسوالی واقع شده است.

این شاهراه پیش از این بنابر حضور مخالفان مسلح دولت از مسیرهای دشوارگذر برای مردم و به ویژه افراد دولتی بود.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *