“سلام زند‎گی” اپلیکیشن برای خدمات صحی مدرن در افغانستان

وزارت صحت عامه، اپلیکیشن را به نام «سلام زنده گی» به منظور عرضۀ خدمات صحی در کشور به گونه آنلاین فعال ساخته است.

اپلیکیشن “سلام زندگی” که از سوی شرکت آریا میدیکا ساخته شده است دیروز دوشنبه (۷ حوت) طی مراسمی در کابل رسماً راه اندازی شد.

وزیر صحت عامه، در این خصوص گفت که شهروندان کشور با این نرم افزار، می توانند با تمامی مرکزهای خدمات صحی به گونۀ مستقیم از طریق انترنت ارتباط برقرار سازند و هزینه، مراقبت ها و مشوره های صحی را دریافت کنند.

فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه در ادامه گفت که با این نرم افزار موثریت، سرعت و شفافیت در روند ارایه خدمات صحی بیشتر خواهد شد با این برنامه، تمامی سکتور صحت می تواند از آن کار گیرد. در قسمت موثریت، بهبود و سرعت کار است و نیز شفافیت کمک می کند اکنون در دوشفاخانه از آن کار می گیریم یکی آن در شفاخانه صحت طفل است و شفاخانه شیخ زاید.

نرم افزار سلام زنده گی جزییات بیماران را نیز ثبت می کند و با کارت شناسایی یی که به بیمار داده می شود، داکتر دیگری در هرجایی که باشد، بی اجازه بیمار کار گرفته نمی تواند.

جارالله منصور، مسؤول نهاد آریا میدیکا در این باره گفت سلام زنده گی، یک دیتابیس اطلاعات الکترونیکی است که می تواند وزارت صحت عامه را در آمارهای دقیق که نیاز دارد کمک کند و نیز می تواند که منبع دومی باشد که برای وزارت صحت عامه در ارایه دقیق آمار از بیماری ها مرگ و میر و علاج و دیگر بیماری ها.

از سویی هم، وزیر صحت عامه می گوید که شفاخانه های کابل با زیرساخت های قدیم و برای یک میلیون جمعیت کابل در گذشته ها ساخته شده اند و اکنون در کنار پنج میلیون جمعیت کنونی، بیماران زیادی از ولایت ها نیز به پایتخت می آیند د و پرستاران و پزشکان شفاخانه های پایتخت با کاری اضافی بسیار و با تنخواه کم با فشار بسیار کار می کنند و سبب نا خوشنودی شهروندان نیز گردیده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *