سفیر ایران : آمریکا می‌خواهد اختلافش با تهران و ناکامی در جنگ سوریه و عراق را در افغانستان دنبال کند

جان بس، سفیر آمریکا در کابل، جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که از طریق سپاه پاسداران برای گروه تروریستی طالبان  در افغانستان پشتیبانی لوجستیکی فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بس به بی بی سی گفت که نشانه‌های دیده می‌شود که دولت ایران در سطوح مختلف از گروه تروریستی طالبان در افغانستان حمایت می‌کند و هشدار داد این جنگ می‌تواند مرزهای شرقی ایران را ناامن بسازد.

بس در ادامه اظهار داشت که آنچه من می‌دانم این است که ایران به گروه تروریستی طالبان پشتیبانی لجستیکی فراهم می‌کند. البته این پشتیبانی یک مقدار پیچیده است، بخصوص که سپاه پاسداران ایران در آن دخیل است. برای ما مشکل است بدانیم چرا ایران دامن زدن به جنگ در افغانستان را به سود خود می‌بیند، جنگی که می‌تواند مرزهای شرقی ایران را ناامن بسازد.”

سفیر آمریکا در کابل می‌گوید ایران در ۵ سال گذشته مشغول ایجاد بی‌ثباتی و دامن زدن تنش‌های فرقه‌ای در شمار زیادی از کشورهای خاورمیانه بوده و از نظر آمریکا این اقدامات خلاف منافع جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه است.

در همین حال محمد رضا بهرامی سفیر ایران در کابل به اظهارات اخیر سفیر آمریکا مبنی بر پشتیبانی لوجستیکی این کشور گفت آمریکا می‌خواهد اختلافش با تهران و ناکامی در جنگ سوریه و عراق را در افغانستان دنبال کند.

بهرامی ادعای سفیر آمریکا را غیرمستند و غیرمنطقی می‌خواند و از کشور آمریکا خواستار ارایه اسناد در این مورد شد.

سفیر ایران با یکی از رسانه‌های داخله با تأیید تماس این کشور با گروه تروریستی طالبان گفته است ما اعلام کردیم که تماس داریم. بین تماس و ارتباط مرز کشیدیم و گفتیم که ارتباط به مفهوم مشروعیت‌زایی است، ما این سیاست را نداریم، اما تماس کاملا محدود و هدف‌گذاری‌ها کاملاً مشخص است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *