سرپرست ریاست امنیت ملی: طالبان همچنان با دیگر گروه های تروریستی ارتباط دارد

سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی در معرفی برنامه هایش به مجلس نمایندگان اظهار داشت که طالبان تا هنوز هم روابط خود را دیگر گروه‌ های تروریستی را قطع نکرده و این روابط تقویت شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، احمدضیا سراج، در نشست امروز (۳قوس) مجلس نمایندگان تاکید کرد که نیروهای امنیتی در حال حاضر با ۲۲ گروه مختلف درگیر هستند.

وی تصریح کرد که طالبان روابط شان با گروه ‌های تروریستی را قطع نکرده و همراه با این گروها، بازار خرید، فروش و قرض‌ گیری‌ انتحاری ‌ها را ساخته‌ اند.

سرپرست امنیت ملی اظهار داشت که بر اساس اسنادی که در اختیار دارند، همه گروه های تروریستی به صورت منظم از توانایی های یکدیگر استفاده می کنند.

بر اساس معلومات سراج، برخی حادثات به شکلی روی می دهد که یک گروه طرح ریزی را به عهده دارد، یک گروه مسایل لوژستیکی را فراهم کرده و دیگری انتحاری می فرستد و عملی می کند.

وی تاکید کرد که طالبان وقتی برای اعمال شان به انتحاری ضرورت داشته باشند، از دیگر گروه ‌ها می گیرند.

بنابر اظهارات سراج، قتل و کشتار مردم، نابودی ارزش‌ ها و براندازی نظام از جمله اهداف مشترک گروه های ترویستی است.

سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی‌ تصریح کرد که حدود ۲۰ گروه تروریستی زیر چتر حفاظتی طالبان درکشور فعالیت دارند و نیروهای امنیتی در این جنگ «تحمیلی» از منطقه و جهان در برابر تروریسم دفاع می ‌کند.

بر اساس معلومات منبع، تضاد منافع کشورهای منطقه و کمک مستقیم و غیرمستقیم سازمان ‌های استخباراتی برخی از کشورها سبب تدوام جنگ در کشور شده است.

به گفته سراج، طالبان پناهگاه های امن در کراچی، پیشاور و کویته دارند و به همین دلیل توانسته است جنگ کنونی را برای حدود دو دهه ادامه بدهد.

سرپرست امنیت ملی با اشاره به دستاوردهای نیروهای امنیتی و بازداشت شش هزار تن در یک سال گذشته تصریح کرد که طالبان عنصر اصلی دوام جنگ نیابتی در کشور است و شواهد و اسناد نشان می‌ دهد که این گروه به هیچ عنوان صلح نمی‌ خواهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *