سازمان ملل به قطعنامه ” حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود” رای مثبت داد

 ۱۷۰ کشور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به پیش‌نویس قطعنامه‌ای تحت عنوان «حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود» رأی مثبت دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از قدسنا؛ آمریکا، کانادا، جمهوری جزایر مارشال، میکرونیزیا، جمهوری نائورو و پالائو به همراه نماینده رژیم اسرائیل به پیش‌نویس این قطعنامه رأی منفی و پنج کشور دیگر به آن رأی ممتنع دادند.

این قطعنامه ضمن تاکید بر حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود از جمله داشتن یک دولت مستقل، از همه کشورها، سازمان‌های بین‌المللی و آژانس‌های تخصصی وابسته به سازمان ملل می‌خواهد که به حمایت از مردم فلسطین و کمک به آنان برای رسیدن به حقوقشان ادامه دهند.

نادیه رشید عضو دفتر نمایندگی فلسطین در سازمان ملل متحد در واکنش به تصویب قطعنامه «حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود» در سازمان ملل تصریح کرد: تصویب این قطعنامه حامل پیام مهمی برای رژیم صهیونیستی است که باید سیاست‌ها و جنایات خود را علیه ملت فلسطین متوقف کند.

نادیه رشید افزود: اکنون وقت آن رسیده است که اشغالگری اسرائیل پایان یابد تا ملت فلسطین به آزادی برسد و در نهایت به حق تعیین سرنوشت خود برای تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی دست یابد.

ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد هم پس از اعلام نتایج رای گیری درباره قطعنامه «حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود» اعلام کرد این رأی‌گیری تاکید مجدد بر تداوم حمایت‌های بین‌المللی از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود به شمار می رود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *