ساختمان جدید رایزنی فرهنگی ایران در کابل افتتاح شد

رییس سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی ایران در ادامه سفرش به کابل ساختمان جدید رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه برنامه افتتاح این مرگز فرهنگی با حضور ادیبان، فرهنگیان رسانه ها و اهل علم و هنر برگزار شد.

رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در افغانستان در این برنامه ، گزارشی از برنامه‌ها و ‌فعالیت های رایزنی فرهنگی ایران در جهت توسعه مناسبات فرهنگی دو کشور ارایه کرد و از شخصیت‌ها و مراکز که رایزنی فرهنگی ایران را در برنامه‌های شان کمک کرده بودند قدردانی کرد.

در همین حال محمدرضا بهرامی، سفیر ایران در سخنرانی خود بر اهمیت عنصر فرهنگ در مناسبات دوجانبه کشورها تأکید کرد و از ایجاد این مرکز ابراز خرسندی کرد.

فاضل سنچارکی، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان از فعالیت های فرهنگی این نهاد در راستای ارتقای سطح روابط فرهنگی دو کشور، قدردانی کرد گفته که وزارت اطلاعات و فرهنگ آماده توسعه مناسبت های دوحانبه است.

معین وزارت اطلاعات و فرهنگ افزود که دانشگاه کابل به عنوان مهم‌ترین مرکز علمی افغانستان که سابقه طولانی در منطقه دارد برای توسعه همکاری‌ها با دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کند.

این در حالی است که قبل از این نیز نهاد های فرهنگی و علمی ایران فعالیت در همین حوزه ها فعالیت گسترده داشت و در هر سال شاهد برگزاری چندین برنامه‌ای علمی و فرهنگی این نهاد ها بودیم.

از این میان میتوان از فعالیت اتاق ایران در دانشگاه کابل یاد کرد و دایر کردن چندین نمایشگاه کتاب در شهر های مختلف کشور یاد آور شد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *