رژیم اسرائیل قصد دارد که مانع سپردن (اس-۳۰۰) به سوریه شود

 

رژیم اسرائیل خواهان عدم فروش موشک های اس ۳۰۰ روسی به سوریه شد و از روسیه خواست که ارتش سوریه را با سلاح های اس ۳۰۰ تجهیز نکند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل ازیک دیپلمات روسی گفته است که اسرائیلی ها از روسیه خواسته اند که موشک های اس ۳۰۰ خود را به سوریه نفروشد و آنها را با این سلاح ها تجهیز ننماید.

روزنامه کومرسانت روسی به نقل از آگاهان روسی نوشت اگر روسیه سوریه را با اس ۳۰۰ مجهز کند امکانش میرود که  اسرائیل واکنش تند نشان داده و مناطق سوریه که این تسلیحلات در آنجا قرار میگیرد را مورد هدف حمله قرار دهد.

به نوشته این روزنامه مقامات ارشد روسیه واسرائیل برای کاهش بحران میان دو طرف سعی نموده اند.

در همین حال خبرگزاری روسی تاس به نقل از سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور نوشته است که کشورش هنوز تصمیم مشخص برای مجهز نمودن سوریه با موشک های اس ۳۰۰ را ندارد.

لاوروف اضافه نمود که اگر تصمیم قاطع گرفتیم تا سوریه را با موشک های پیش رفته مجهز نماییم آنرا اعلام میکنیم و هیچ مانع از لحاظ اخلاقی وجود ندارد که این تسلیحات را به سوریه بفروشیم.

گفته میشود مسوولان اسرائیلی نگران استقرار این موشک ها در سوریه هستند که مبادا تحرکات شان در حریم های سوریه با مشکل روبه رو گردد

قابل یادآوری است که این اس ۳۰۰ ها نه تنها قدرت نابود سازی جنگنده را دارد بلکه توانایی منهدم کردم موشک های بالستیک در ۱۵۰ کیلو متری را نیز دارند.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۵ قرارداد فروش موشک های اس ۳۰۰ روسیه با سوریه امضا گردیده بود اما با مداخله اسرائیل این قرارداد فسخ گردید که در حال حاضر روسیه دوباره  خواست که روی آن  توافق موشک ها اس ۳۰۰ خود به سبب نداشتن توانایی پرداخت بها این موشک ها این تسلیحات را به صورت رایگان به  سوریه تسلیم نماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *