روند ثبت نام نامزدان انتخابات پارلمانی هفته آینده آغاز می‌شود

کمسیون مستقل انتخابات خبر داده است که روند ثبت نام نامزدان انتخابات پارلمانی و شورای های ولسوالی روز شنبه (۵جوزا) آغاز می شود.

به گرازش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت افراد که خود شان را برای انتخابات پارلمانی و شورای های ولسوالی ها نامزد می‌کنند به روز شنبه هفته آینده برای ثبت نام به مراکز ثبت نام مراجعه کنند.

به اساس گفته های کمیسیون مستقل انتخابات این روند از روز شنبه هفته پیش رو، ۵ جوزا تا تاریخ ۲۳  همین ماه ادامه دارد و پس از ختم این روند فهرست ثبت نام نامزدان در اختیار کمیسیون شکایات انتخاباتی قرار داده می شود و پس از بررسی این فهرست توسط کمیسیون شکایات انتخاباتی لیست ابتدایی نامزدان اعلام می شود.

کمیسیون انتخابات در حالی از آغاز ثبت نام نامزدان انتخابات پارلمانی و شورای های ولسوالی ها خبر می‌دهد که معاون این کمیسیون از مداخله رییس جمهور در کار های کمیسیون خبر می دهد.

این در حالی است که چند روز پیش” تیفا” بنیاد انتخابات شفاف افغانستان نیز حکومت را به داخله در کار های کمیسیون انتخابات متهم کرد و از این ناحیه ابراز نگرانی کردند و خواستار متوقف شدن این روند شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *