رهبر حزب اسلامی کی باید باشد؟

خبرگزاری خاورمیانه نظر سنجی را پیرامون تنش‌های اخیر که میان اعضا و رهبری حزب اسلامی به وجود آمده بود راه اندازی کرد که در این نظر سنجی ۲۲ درصد از کاربران رای دادند که گلبدین حکمتیار رهبر این حزب باشد و ۷۸ درصد از کابران رای دادند که عبدالهادی ارغندیوال رهبر این حزب است.

در این نظر سنجی بیش از ۱۵۰۰تن شرکت کرده بودند که اکثریت قاطع شان رای به این دادند که عبدالهادی ارغندیوال رهبر این حزب باشد.

این در حالیست که امروز شنبه حزب اسلامی شاخه حکمتیار کانفرانس مطبوعاتی داشت و گلبدین گفت که که موضوع دوگانگی در حزب اسلامی جدی نیست و هیچکس نمی‌تواند این جریان سیاسی را تجزیه کند.

در همین حال ماه گذشته این حزب سه تن از اعضای ارشد خود  عبدالهادی ارغندیوال، انجنیر محمدخان و داکتربصیر انور را به دلیل ارتباطات با دیگر جریان‌های سیاسی اخراج کرد.

گلبدین در ادامه افزود که نام حزب ، اساس نامه حزب را من نوشتم و به شورای حزب پیشنهاد کردیم که مورد تصویب قرار گرفته است و حتی برخی رهبران جهادی دیگر حضور داشتند. عجیب خواهد بود که کسی دیگر این حزب را رهبری کند. مثل اینکه کتابی را من بنویسم و کسی دیگر آنرا بنام خود کند.

گلبدین حکمتیار همچنان گفت که این حزب بیش از هشت ماه تلاش داشته تا هیچکس از این جریان اخراج نشود و در خصوص اخراج افراد، شورای اجرایی حزب فیصله کرده است.

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که براساس گزارش‌ها، حزب اسلامی در وزارت عدلیه کشور به نام عبدالهادی ارغندیوال ثبت شده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *