آلفا کاندی، دوباره رئیس جمهور گینه شد

440px-Alpha_Conde_-_World_Economic_Forum_Annual_Meeting_2012نتایج نهایی دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری گینه نشان داد رئیس‌جمهور این کشور با رای قاطع ۵۷.۸۵ درصدی پیروز شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری فرانسه، “باکاری فوفانا”، رئیس کمیسیون انتخاباتی گینه اظهار کرد: این کمیسیون در آستانه تایید قطعی نتایج اتفاقات ریاست‌جمهوری توسط دادگاه قانون اساسی اعلام می‌کند که “آلفا کاندی”، رئیس‌جمهوری این کشور در دور نخست انتخابات پیروز شده است.

کمیسیون انتخابات گینه در ادامه گفت: “سلو دالین دیالو”، رهبر مخالفان نیز که انتخابات ریاست‌جمهوری را همراه با تقلب اعلام کرده، با ۳۱.۴۴ درصد از آرا در جایگاه دوم قرار دارد.

همچنین این کمیسیون اعلام کرد که میزان حضور رای‌دهندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۱ اکتبر معادل ۶۸.۳۸ درصد بوده که پایین‌تر از برآورد اولیه ۷۵ درصدی است.

براساس نتایج اعلام شده، رئیس‌جمهور گینه بیش از ۲.۲۸ میلیون رای در انتخابات ریاست‌جمهوری کسب کرده که دو برابر بیشتر از رقیب اصلی‌اش دیالو که ۱.۲۴ میلیون رای به دست آورده است.

دیالو از به رسمیت شناختن نتایج اعلام شده خودداری کرده، خواهان برگزاری اعتراض علیه نتایج انتخابات که به گفته او همراه با تقلب و سوءمدیریت بوده، شد.

با این حال رئیس کمیسیون انتخاباتی گینه در پاسخ به این انتقادات گفت که روند انتخابات به خوبی برگزار شده و توزیع کارت‌های انتخاباتی بدون هیچ تبعیضی انجام شده است.

این دومین انتخابات ریاست‌جمهوری دموکراتیک کشور گینه از زمان استقلال از فرانسه در سال ۱۹۵۸ است.

Author

About Author