دشمنان سوریه “دروغ های رنگارنگ” …

دختر اهل بورسعید صاحب تصاویر قلابی حلب: “کاکا مصطفی برایمگفت: برایت جشن عکاسی و فیلمبرداری می گیرم و مرا با لباس های خونین پوشانید … من ترسیده بودم و نمیدانم حلب یعنی چه!! “… متهم: من یک عکاس مجالس و جشن های عروسی هستم.

سایت مصری “الیوم السابع”نوشت: اظهارات امنیت ملی مصر روز دوشنبه، مبنی بر کشف و دستگیری تعدادی از اشخاصی که از اطفال برای گرفتن تصاویر و فیلمبرداری تقلبی در حالی که با خون آمیخته شده اند و در میان خانه های مخروبه گویا که در شهر حلب سوریه هستند؛ مخاطبان و دنبال کنندگان را شوکه کرد.

در حالی که بیشتر دنبال کنندگان در خصوص وجود افراد سازماندهی شده برای تبلیغ و نشر رویکردها و نظرات خاص در رابطه با حلب و تلاش برای تغییر چهره واقعیت و انتشار تصاویر ساختگی و غیر واقعی از این شهر؛ به قطعیت تقریبا کامل رسیده اند؛ ولی شاید هیچ یک از مصری ها فکر این را نمی کرد که تقلب و تبلیغ کاذب، شاید از مصر نشات بگیرد و دقیقا نزدیکی بستر کانال سوئز و به وسیله سوء استفاده از دختر کوچکی و خانه ای خلافی که حکم انهدام آن صادر شده بود و رنگ سرخ و یک دوربین گمراه کننده.

24204-%d8%a7%d9%84%d8%b5%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%81%d8%a8%d8%b1%d9%83%d9%87-2-247x300

دخترک خوردسال بنام“رغد” میگوید: کاکا مصطفی برایم گفت در یک جای خوب ازت عکس می گیرم … من حلب را نمی شناسم!

رغد این دختر کوچک که عکاس از او در ضبط کلیپ های ساختگی و تقلبی درباره حلب سوریه در نزدیکی کانال سوئز و پخش آن در سایت ها و شبکه های اجتماعی به عنوان مطالبی از حلب سوء استفاده کرد، رازهای گزینش خود را برای انجام این ماموریت و پشت پرده های فیلمبرداری و عکاسی را کشف کرد.

عکاس به دخترک خوردسال گفته بود که قصد برگزاری یک جشن عکاسی را دارد و سپس این عکس ها در شبکه های اجتماعی پخش می شود؛ دختر ادامه داد که کاکامصطفی برایم گفت: در یک جای زیبا ازت عکس می گیرم و مرا با خود سوار ملی بس کرد و به این جا (جای که عکاسی انجام شده) آمدیم و من نمی دانم ماجرای عکاسی چی هست و نمی دانم ما داریم چه کار می کنیم.

این دختر درباره این اجرا اضافه کرد که “کاکا مصطفی یک عروسکی را برای من خرید و برای من لباس سفید خون آلود آورد و از من خواست آن را بپوشم، من از این جلوه و از این لباس ترسیده بودم، ولی او به من تأکید کرد که فیلمبرداری و عکاسی چند دقیقه طول می کشد نه بیشتر.

وقتی از این دختر راجع به اطلاع خود از این کلیپ ها ساختگی از حلب سوریه پرسیدند، او با فطرت کودکانه جواب داد: “حلب یعنی چیه”، “من هیچی نمی فهمم، او برایم گفت: بیا عکس بگیریم و من امدم، این ایده خودش بود … همین.”

52745-%d8%a7%d9%84%d8%b5%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%81%d8%a8%d8%b1%d9%83%d9%87-3-300x198

مادر دختر میگوید: به دخترم گفتم نرو، اما او به عکاسی علاقه دارد.

مادر رغد؛ “سحر.م” گفت که عکاس آقای مصطفی به دخترم پیشنهاد عکس گرفتن و فیلمبرداری داد و مرا قانع کرد که او تلاش می کند از حلب حمایت و پشتیبانی کند، خانم سحر ادامه داد که رغد خیلی خوشحال بود بعد از اینکه عکاس به او گفت که می خواد برایش آلبوم درست کند.

عکاس متهم: من از حلب حمایت می کردم … من در اصل عکاس مجالس و جشن ها هستم.

آقای “مصطفی.أ” عکاس گفت که هدف او پشتیبانی از مسئله سوریه بود و ادامه داد “من تلاش کرده بودم از طریق این عکس ها، عکس گرفتن و فیلمبرداری و ساخت کلیپ و پخش آن در سوشیال مدیا از حلب پشتیبانی کنم؛ من یک عکاس مجالس و جشن ها هستم”

وزارت داخله مصر روز دوشنبه اعلام کرد که یک گروهی از عوامل را در حالی دستگیر کرده است که از کودکان برای ساخت کلیپ های تقلبی از شهر حلب سوریه برای پخش آن در شبکه های اجتماعی سوء استفاده می کردند.

این وزارت خانه بیانیه ای صادر کرد و گفت که خانم “سحر.م.ع”؛ آقای “سیاف.أ.ا”؛ آقای “محمد.ح”؛ آقای “مصطفی.أ.م” و آقای “مصطفی.أ.ع” که عکاس این ماجرا هستند را دستگیر کردند. همه این افراد مقیم بورسعید هستند؛ به همراه اینها دو بچه هم بودند، رغد دختر ۱۲ ساله و سیف پسر ۸ ساله و هر دو بچه های خانم سحر هستند و اینها در حالی دستگیر شدند که ّقای عکاس داشت جلوه فیلمبرداری از رغد ّماده می کرد.

53395-%d8%a7%d9%84%d8%b5%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%81%d8%a8%d8%b1%d9%83%d9%87-4-300x214

رغد لباسی سفید با رنگ سرخ خون آلود پوشیده بود، در دست او مقداری گاز با همان رنگ آمیخته شده بود و یک عروسک کوچک با رنگ سرخ. و در پشت جلوه فیلمبرداری خرابی یک خانه بود، این خانه در اصل یک خانه خلافی هست و حکم تخریب آن قبلا صادر شده بود.

وزارت داخله مصر توضیح داد که فرآیند دستگیری این گروه در راستای تلاش های برقراری امنیت محور کانال سوئز و نظارت شدید و کنترل محکم بر آن و در سایه هماهنگی با موسسات مرتبط انجام شد.

متهمان اذعان کردند که این کلیپ ها برای انتشار در شبکه های اجتماعی ساختند و هدف آن گمراهی بینندگان و وانمود کردن که این تصاویر از پیامدهای وقایع حلب می باشد. یک دوربین، ۶ تلفن همراه و یک وسیله پلاستیکی حاوی مایع رنگ سرخ مورد استفاده در این بازی به همراه این گروه ضبط شد.

اقدامات قانونی در برابر این مجرمان اتخاذ شده است و امنیت ملی تصمیم گرفتند عکاس را برای انجام بازجویی های لازم به مدت چهار روز حبس کند و دیگران را با پرداخت ودیعه مالی آزاد کرد. دختر بچه نیز به سرپرست خود تحویل داده شد و از وی برای حسن سرپرستی تعهد گرفتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *