در توزیع ویزای پاکستان تغییری نمی آید

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید که با تلاش های فراوان، سفارت پاکستان در کابل اعلام کرده است که هیچ تغییر در نحوه توزیع ویزای این کشور نخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح، امروز (۲۲عقرب) اعلام کرد که سفارت پاکستان در کابل گفته است که مکلف نیست تغییر در توزیع ویزا بیاورد.

وی اظهار داشت «امیدواریم که وزارت امور خارجه افغانستان با مذاکرات دوامدار بتواند بالاخره راه حلی را به این معضله پیدا کند.»

صالح می گوید که تحقیر و اهانت متقاضیان ویزه توسط حلقات جرمی و کمیشن کار قابل قبول نیست؛ هرچند که در مورد نیت سفارت پاکستان در این رابطه نمی خواهد تبصره کند.

به گفته معاون نخست ریاست جمهوری، هدف اساسی حراست از کرامت انسانی هموطنان است که برای ویزه مراجعه می کنند و بعد از امتناع سفارت پاکستان از همکاری، تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که وضعیت را به حد توان مدیریت کرده و بیرون سفارت و موج مردم را تنظیم نمایند.

وی تصریح کرد که هدف از برنامه های قبلی تسلم کردن پاسپورت ها به سفارت نبوده؛ بلکه هدف این بود که هر ناحیه کابل یک روز و یک ساعت مشخص برای مراجعه داشته باشند.

به باور وی، سفارت حق دارد صدها و یا هزاران ویزه را خارج از نوبت به سفارشات غیر نوبتی توزیع نماید.

این در حالی است که برای گرفتن نوبت ویزای پاکستان در شهر جلال آباد، شماری از زنان و کشته و زخمی شدند که این رویداد با واکنش های زیادی روبرو شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *