درگیری شدید در نزدیکی لشکرگاه، تلفات سنگین بر طالبان

منابع محلی از ادامه و شدت درگیری نیروهای امنیتی با طالبان مسلح در نزدیکی شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، منابع در شورای ولایتی هلمند می گویند که صبح امروز (۲۱میزان) درگیری به نزدیکی شهر لشکرگاه رسیده است.

این منابع گفته اند که در حال حاضر مسیر رفت و آمد از قندهار به هلمند مسدود است و نیروهای امنیتی از بخش هایی از حوزه چهارم شهر لشکرگاه عقب نشینی کرده اند.

اما مقام های امنیتی هلمند می گویند که نیروهای تازه نفس به لشکرگاه و ولسوالی ناوه اعزام شده اند.

نبردهای شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان مسلح از سه روز به این سو در ولسوالی‌ های نادعلی، ناوه و برخی از نقاط لشکرگاه، مرکز این ولایت جریان دارد.

مقام های امنیتی می ‌گویند که نیروهای تازه نفس برای بازپس گیری مناطق از دست رفته در جریان درگیری‌ها به دست طالبان، اعزام شده اند.

این در حالی است که وزارت امور داخله می ‌گوید تا حال ۷۱ تن از طالبان مسلح در ولسوالی ‌های ناوه و نهرسراج کشته و شماری نیز زخمی شده است.

نیروهای امنیتی نیز با رسیدن نیروهای کمکی از هوا و زمین مواضع طالبان را هدف قرار داده اند.

قابل ذکر است که شب گذشته ملاغفور، والی نام‌ نهاد طالبان برای هلمند نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود و مقام های امنیتی از دستاوردهای خوب نیروهای امنیتی خبر داده اند.

طالبان مسلح تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده است.

این در حالی است که جریان گفتگوهای صلح بین هیئت جمهوری افغانستان و طالبان در دوحه نیز به صورت متوقف شده و هیچ نشست رودررو بین هیئت های تماس دو طرف در جریان یک هفته اخیر برگزار نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *