درگیریهای مذهبی برای اسرائیل سود آور است

-الطیب-شیخ-الأزهر_53411d053dc33شیخ الازهر با تاکید بر اینکه وحدت امت اسلامی جایگزین ندارد و باید طرح‌های نابودی منطقه به شکست کشانده شود، گفت: تنها اسرائیل است که از درگیری‌های مذهبی در منطقه سود می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، احمد الطیب با بیان اینکه شورای حکمای مسلمان برای خاموش کردن آتش جنگ‌های طائفی در جوامع اسلامی تاسیس شده است، تاکید کرد که تروریسم از زیر ردای جنگ‌های طائفیِ مذهبی ظهورمی کند.

وی تاکید کرد: شورای حکمای مسلمان برای خاموش کردن آتش فتنه طایفه ای در جوامع اسلامی تشکیل شده و با اعزام “کاروان های صلح” به یمن، سوریه و عراق قصد دارد، میان علمای طرف های درگیر آشتی برقرار کند.

تروریسم به خاطر استفاده ابزاری از دین برای اهداف سیاسی گسترش یافته، اما در عین حال الازهر آراء دیگران و اختلافات را در چارچوب صحیح دین می پذیرد و به دنبال از سرگیری “گفتمان دینی” است.

در ماه دلو امسال گزارشی درباره سرمایه گذاری هنگفت عربستان سعودی برای تاسیس نزدیک به ۲۴ هزار مدرسه مذهبی در پاکستان در رسانه های جهان منتشرشد. از این مدارس به عنوان مراکزی برای گسترش افکار وهابیت و سلفی‌گری و تربیت تروریست یاد می شود.

Author

About Author