حمله تازه کوچی‌ ها بر ولسوالی ناهور غزنی

منابع مردمی و محلی می گویند که کوچی ها در همکاری با طالبان، بر بخش هایی از ولسوالی ناهور ولایت غزنی حمله کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شماری از کوچی ها که از سوی طالبان نیز حمایت می شدند، نیمه های شب گذشته بالای مناطق «خوات» در ولسوالی ناهور حمله کردند.

رمضان یکتن از باشندگان منطقه خوات به خاورمیانه گفت که کوچی ها از سلاح های پیشرفته و مجهز برای حمله استفاده می کردند و طالبان نیز از آنها حمایت می کند.

وی می گوید که در حمله کوچی ها که با مقاومت مردم محل روبرو شد، یکتن از باشندگان منطقه «خوات» به نام استاد ناظر جان باخته و یکتن دیگر زخمی شد.

در عین حال، علی اکبر قاسمی، نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان نیز اظهار داشت که نیمه های شب تعدادی از کوچی ‌ها در همکاری با طالبان بالای برخی مناطق مسکونی در منطقه خوات حمله کردند.

بر اساس معلومات وی، هرسال و با گرم شدن هوا؛ کوچی‌ها با مواشی شان بر بخش‌ هایی از ولسوالی ناهور هجوم می آورند و مردم محل هم مجبور به دفاع‌ می‌شوند.

همچنین مهدی راسخ، نماینده مردم میدان وردک در صفحه فیس‌بوک خود نگاشته است که حکومت خواهان حل دایمی معضل کوچی‌ها و ده ‌نشینان نیست و فعلا مردم باید خودشان بر روی تقویت دفاع از مناطق خود فکر کنند.

حمله تهاجمی کوچی های مسلح و طالبان بر خوات و بهسود!شب گذشته ۱۳۹۹.۴.۲۹ – کوچی های مسلح بر سبز آب خوات و سرهیلمند بهسود…

Posted by ‎Mahdi rasikh -عدالت‎ on Sunday, July 19, 2020

طالبان تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده است.

این در حالی است که بر اساس توافق صورت گرفته در سال های ابتدایی، کوچی ها اجازه داشتند که در فصل سرما به مناطق مرکزی آمده و مواشی شان را به علفچرها ببرند؛ اما بعد از اینکه کوچی ها در پی تصرف منازل و زمین های ده نشینان (هزاره ها) شدند، مردم در برابر آنها مقاومت کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *