حمله بر دانشگاه کابل؛ فردا ماتم ملی اعلام شد

حکومت افغانستان در واکنش به حمله بر دانشگاه کابل و کشته و زخمی شدن شماری از دانشجویان، فردا را ماتم ملی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حوالی ساعت ۱۱:۳۰ظهر امروز (۱۲عقرب) شماری از مهاجمین با ورود به دانشگاه کابل، شماری از دانشجویان به شمول دختران را کشته و زخمی ساختند.
در پیوند به این رویداد، ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است: “امروز تروریستان وحشی به سلسلۀ جنایات نابخشودی شان، با حمله خونین بر پوهنتون کابل، شماری از محصلین را شهید و زخمی کردند و مردم ما را به گلیم غم و ماتم نشاندند.”
به نقل از خبرنامه، دولت به منظور غمشریکی با خانواده های ماتم رسیده و ادای احترام به قربانیان این رویداد تروریستی، فردا سه شنبه ۱۳ عقرب را ماتم ملی اعلام کرده و بیرق افغانستان در سراسر کشور و نمایندگی های سیاسی در خارج از افغانستان به حالت نیمه افراشته در آورده می شود.
رئیس جمهور غنی هم ضمن تقبیح شدید این حمله تروریستی، به والیان ولایات کشور هدایت داد تا فردا (سه شنبه) بخاطر اتحاف دعا به روح شهدای رویداد تروریستی در دانشگاه کابل، در سراسر کشور، مراسم عزاداری برگزار کنند.

در مورد تلفات این حمله، آمار ضد و نقیضی وجود دارد، وزارت داخله ۱۹ کشته و ۲۲ زخمی را تائید کرده؛ اما برخی منابع از ۲۰کشته و ۴۰ زخمی خبر داده اند.

این حمله با واکنش های زیاد داخلی د خارجی همراه بود.

طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *