حمله انتحاری موتر مملو از مواد انفجاری در سوریه ۲۶ کشته برجا گذاشت

دیدبان حقوق بشردر سوریه از وقوع یک حمله انتحاری در مقرنیروهای نظامی در شرق تدمر مرکز سوریه خبر داده اند که در نتیجه آن دست کم ۲۶ تن کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،خبرگزاری فرانسه گزارش داده است گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه که نمایندگی اصلی آن درلندن است اعلام کرد گروه تروریستی داعش سه شنبه شب با یک موتر مملو از مواد انفجاری خود را در محل استقرار نظامیان سوری منفجر کرده است.

بربنیاد این گزارش در نتیجه این حمله انتحاری که بر مقر نظامیان سوریه در تدمر صورت گرفته است دست کم ۲۶ تن جان باخته است.

گفته میشود گروه تروریستی داعش طبق تحقیقات انجام شده از سوی سازمان ملل متحد توسط ۸۰ کشور که اکثرشان کشورهای عرب از خاورمیانه هستند تمویل میشوند.

بربنیاد تحقیقات این سازمان از میان ۲۰ تا ۳۲ هزار تن افراد که در این گروه و گروه های مشابه در سوریه و عراق حضور دارند نیمی از آنها از سوریه یا عراق هستند متباقی از کشورهای چون عربستان، مغرب، تونس و تعدادی هم از کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز به آنها پیوسته است.

این در حالی است که سوریه در این اواخر شاهد بیشتر شدن حملات انتحاری در این کشور بوده است و مردمان زیادی قربانی این حملات شده اند و از زمانیکه جنگ های داخلی در سوریه آغاز شده است بیش از نیم میلیون نفوس این کشور تلف شده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *