حملات موشکی اخیر به فوعه و کفریا شرایط انسانی را به صفر رساند

درد و رنج انسانی در فوعه و کفریا واقع در حومه ادلب شمالی ادامه دارد، مخصوصا با حملات اخیر گروه های مسلح به آن، تنها بیمارستان صحرایی که این دو قریهداشتد نیز تخریب شد و از کار افتاد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حملات اخیر به این دو قریه خسارت های مالی زیادی داشته است اما تلفات جانی و انسانی خیلی مهم تر است و علاوه بر آن زخمی های زیادی به جا گذاشته است که دارویی برای درمان آنان وجود ندارد و این حملات منجر به شهادت تعداد زیادی از مردم این دو قریه که شامل زنان و کودکان نیز می شود.

یکی از موارد، بیماری های لاعلاج کودکی است به اسم حمزه الزین که مبتلا به بیماری مننژیت است و در شرایط بحرانی به سر می برد و به دلیل تخریب دستگاه اکسیژن ساز در بمباران اخیر به کما رفته است.

139502101745277607604314

داکتران فوعه و کفریا از جامعه جهانی در خواست کردند تا برای شکستن محاصره تلاش کنند، زیرا وجود مواد سمی در بمباران های اخیر که همچنان ادامه دارد، منجر شده تا آمار مجروحان و شهدا و بیماران لاعلاج بسیار بالا برود.

علاوه بر این کمبود شدید مواد غذایی و آب در این دو قریه بسیار مشهود است تا حدی که فقط سبزیجاتی که در قریه کشت می شود را برای خوردن دارند.

منابع محلی این دو قریه گفته اند، علت این بمباران تلفات سنگین تروریست ها در حلب شرقی و پیشروی نیروهای ارتش بوده که در نتیجه ی آن گروه های مسلح مجبور به عقب نشینی از مناطق حلب شرقی شدند و طرح آنها که تشکیل یک دولت فدرالی در حلب بود به بن بست خورده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *