حضور علنی رهبران طالبان در پاکستان، نقض حاکمیت افغانستان است

وزارت خارجه افغانستان در واکنش به حضور رهبران طالبان در پاکستان و دیدار با جنگجویان این گروه را نقض آشکار حاکمیت افغانستان می داند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت خارجه امروز (۵جدی) با نشر خبرنامه ای،نسبت به دیدار رهبران طالبان از اردوگاه ‌های آموزشی شورشیان در پاکستان ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه می گوید که نصاویر ویدیویی نشان می دهد که ملاغنی برادر در حال بازدید از اردوگاه‌ های آموزشی شورشیان در خاک پاکستان است.

به نقل از خبرنامه، «حضور علنی و فعالیت ‌های عناصر شورشی افغان و رهبران آنان در قلمرو پاکستان حاکمیت ملی افغانستان را آشکارا نقض می‌کند و سبب تدوام بحران و بی‌ثباتی در منطقه شده، تأمین صلح پایدار در افغانستان را با چالش جدی مواجه می‌ کند.»

وزارت خارجه از پاکستان خواسته است که نگذارد تا قلمرو این کشور از جانب شورشیان و عناصری که بر ادامه جنگ و خون‌ ریزی تأکید دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

در خبرنامه آمده است که وزارت خارجه می‌گوید که حضور طالبان در میان پیروان‌ شان در پاکستان، پرده از موجودیت همه رهبران این گروه در این کشور بر می‌دارد.

وزارت خارجه بسته‌ شدن پناهگاه‌ های شورشیان و تروریستان و قطع فعالیت‌ های آنان را در حل مسالمت ‌آمیز بحران افغانستان و تأمین صلح و ثبات منطقه ‌ای امری حیاتی می‌داند.

با این حال، وزارت خارجه یکبار دیگر بر تداوم همکاری ‌های صادقانه و مبارزه واقعی علیه تروریسم و تهدیدات مشترک تاکید کرد.

پیش از این، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری نیز گفته بود که ملا عبدالغنی برادر، معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر برای عیادت از جنگجویان زخمی‌ این گروه در یک شفاخانه دولتی پاکستان، الهام بخشیدن به دانش ‌آموزان «ترور» و حمایت از طالبان به پاکستان رفته است.

این در حالی است که کابل بارها و بارها اسلام‌آباد را به حمایت از مخالفان مسلح دولت به ویژه طالبان متهم کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *