جمیز متیس با طرح حمله ترامپ به پایگاه‌های ایران و روسیه مخالفت کرده بود

رسانه چند روز بعد از حمله آمریکا و متحدانش به سوریه گزارش داده اند که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به قصد هدف قرار دادن پایگاهای روسیه و ایران بر سوریه حمله کرده بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از وال استریت ژورنال هدف دونالد ترامپ از حمله موشکی بر خاک سوریه نابود سازی پایگاه های روسیه و ایران در خاک آن کشور بوده است که با مخالفت شدید جیمز متیس رو به رو گردیده است.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا برای دونالد ترامپ سه پیشنهاد داده که حمله به طیف گسترده ای مربوط به سلاح هسته ای و فرماندهی سوریه، حمله به اهداف سوریه که مربوط سلاح های شیمیایی میشود و هدف قرار دادن سامانه دفاعی روسیه در سوریه که این پشنهادات برای تضعیف پتانسیل روسیه ارایه شده بود و بالای اقدامات سیاسی بشر اسد هیچ گونه ای تاثیر ندارد.

نظر به نوشته وال استریت ژورنال گفته میشود ترامپ تصمیم حمله بر پایگاه های روسیه و ایران در سوریه را داشته اما با مخالفت های متیس مواجه گردیده و بر عکس هدف در سر داشته عمل نموده است که با این کار وزیر دفاع آمریکا ضربه محکم به رییس جمهور آمریکا وارد کرد.

همچنان ترامپ نیز با حمله بر خاک روسیه نه تنها جنگ را به نفع اش تمام نکرده بلکه  حثیت و اعتبار جهانی خود را با دستان خود با خاک یکسان نمود.

این گفته ها در حالی ابراز شده که در حمله ای موشکی مثلث ناکام بر خاک سوریه هیچ گونه تلفاتی گزارش نشده است و گفته میشود پس از این حمله در بعضی شهرها سوریه  سوری ها به رقص و پایکوبی پرداخته اند.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *