جلریز در آستانه سقوط؛ مانور در کابل

مقام های محلی و اعضای شورای ولایتی میدان وردک می گویند که ولسوالی جلریز در محاصره است و اگر به آن توجه نشود، سقوط این ولسوالی دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شمار زیادی از طالبان از چند روز به این سو در اطراف ولسوالی جلریز حضور دارند و با نیروهای امنیتی نیز در بخش هایی درگیر است.

سید محمد هاشمی، ولسوال جلریز به رسانه ها گفته است که طالبان در چند بخش از جمله «خرولنگ»، «دهن جولان»، «پوسته داکو» و «پای بازار» تجمع کرده و تلاش دارند تا با حملات تهاجمی این ولسوالی را سقوط دهند.

وی از مقام های مرکزی خواهان اعزام نیرو و توجه به ولسوالی جلریز شده است.

در عین حال، شماری از اعضای شورای ولایتی نیز نسبت به احتمال سقوط ولسوالی جلریز اظهار نگرانی کرده و خواهان توجه جدی مقام های مرکزی هستند.

از سویی هم، مهدی راسخ، نماینده مجلس نمایندگان در صفحه فیس بوک خود پیامی به وزیر دفاع نوشته است و نسبت به وقوع فاجعه انسانی در جلریز هشدار داده است.

وی گفته است «پیامی که به وزیر دفاع، لوی درستیز، وزیر داخله، معین ارشد و رئیس عمومی امنیت فرستاده ام؛ جلریز در حال سقوط است. پوسته ها همه محاصره اند، طالبان تجمع دارند و آشکارا و علنی در کوه ها و سرک ها حضور دارند».

پیامی که به وزیر دفاع، لوی درستیز، وزیر داخله، معین ارشد و رییس عمومی امنیت فرستاده ام.جلریز در حال سقوط است. پوسته ها…

Posted by ‎Mahdi rasikh -عدالت‎ on Wednesday, August 19, 2020

راسخ افزود که آنها مسوولیت خود را ادا کرده و هر حادثه ای بوقوع بپیوندد؛ مسوولیت آن به دوش مسوولین امنیتی است.

این در حالی است که گفته می شود در حملات تهاجمی امروز (۳۱اسد) طالبان، چندین پوستۀ امنیتی در ولسوالی جلریز به دست این گروه سقوط کرده است.

به دنبال این حملات و درگیری ها، شاهراه نمبر دو کابل – بامیان به دلیل تجمع طالبان در مسیر، در ساحات ولسوالی جلریز به روی ترافیک مسدود است.

مقام های امنیتی نیز که به صورت قطع از این موضوعات آگاه هستند، بدون توجه به آن، مانورهای نظامی با مصارف بالا را در امتداد خط فرضی دیورند و کابل انجام می دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *