تنش میان دو قیصاری در فاریاب؛ بازار شهر میمنه سه روز می‌شود مسدود است

با برگشت فتح الله قیصاری نماینده مردم فاریاب در مجلس نمایندگان به ولایت فاریاب که به مخالفت نظام الدین قیصاری روبرو گردیده است، از سه روز بدینسو وضعیت در شهر میمنه به وخامت گراییده و افراد مسلح هر دو طرف در داخل شهر سنگر گرفته اند که این موضوع باعث مسدود شدن بازار شهر میمنه گردیده است.

منابع می‌گویند، افراد مسلح نظام الدین قیصاری نماینده خاص جنرال دوستم در امور نیروهای خیزش مردمی، با محاصره کردن میدان هوایی قصد دارند که این نماینده مجلس را به چنگ خود بیاورند.

گفته می‌شود این سنگر گیری باعث شده که بازار شهر میمنه مسدود شود و دکانداران اموال تجارتی خود را از شهر بیرون کنند.

نظام الدین قیصاری مدعی است که چهار ماه پیش فتح الله قیصاری با دادن پول فردی را استخدام کرده بود که با کارگذاری ماین وی را از بین ببرد که فرد ماین گذار را بازداشت و به ارگانهای امنیتی سپرده است.

هم اکنون این نماینده مجلس از سه روز بدینسو در میدان هوایی در حالت محاصره قرار دارد و تلاش مقام های حکومتی تا کنون بخاطر حل این موضوع نتیجه نداده است.

جاوید بیدار سخنگوی والی فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، تلاش ها برای ختم این موضوع آغاز شده است؛ اما به گفته او تا کنون نتیجه‌ی بدست نیامده است.

فتح الله قیصاری از فرماندهان سابق حزب جنبش به رهبری جنرال عبدالرشید دوستم است که گفته می‌شود در این اواخر روابط اش با این حزب به وخامت گراییده و به جزب جنبش نوین ارتباط برقرار کرده است.

با آنکه سه روز از این سنگر گیری ها می‌گذرد و تا کنون تلاش های حکومت نیز نتیجه نداده است؛ نگرانی های مردم افزایش یافته است.

مردم می‌گویند، در صورتی که درگیری مسلحانه میان افراد مسلح که اکنون در مقابل هم قرار دارند صورت بگیرد زیان های جانی و مالی زیادی به آنان وارد خواهد.

آنان از حکومت می‌خواهند که هرچه زودتر به این معضله پایان بخشیده شود.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *