تلاش عربستان برای خرید طیاره بدون سرنشین از اسرائیل

پایگاه خبری «اسرائیل بالعربیه» وابسته به رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به اظهارات روز گذشته یوسی ملمان از کارشناسان ارشد اسرائیلی در کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، از تلاش عربستان برای انعقاد توافقنامه ای ۴۰۰ میلیون دالری با اسرائیل جهت خرید طیاره بدون سرنشین این رژیم خبر داد.

بر مبنای این گزارش یوسی ملمان سه شنبه در این گفتگوی تلویزیونی تصریح نمود که نخستین مذاکرات در این زمینه در جریان دیدار ماه جولای انور ماجد عشقی از اسرائیل، میان او و مقامات عالیرتبه اسرائیلی از جمله جنرال اودی آدم مدیر کل وزارت دفاع اسرائیل برگزار گردیده است.

ملمان در این گفتگو از وجود برخی چالش ها در مذاکرات کنونی میان عربستان و وزارت دفاع اسرائیل و شرکت صنایع هوا فضای این رژیم نیز پرده برداشت. به گفته ی او در این مذاکرات مقامات سعودی خواهان تسریع در تحویل هواپیماهای بدون سرنشین از نوع هاروب و ایتان شده اند. این در حالی است که مذاکره کنندگان اسرائیلی به طرف سعودی تاکید کرده اند تحقق این خواسته هزینه های قرارداد را تا ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

شایان ذکر است تاکنون چندین کشور از جمله هند و آلمان اقدام به خرید طیاره های بدون سرنشین اسرائیلی نموده اند و در صورت امضای توافق نهایی، عربستان به جدیدترین خریدار این جنگ افزارهای نظامی تبدیل خواهد گردید.

https://goo.gl/ShQ1l6

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *