تعداد بیجاشدگان داخلی به مرز ۱ میلیون ۴۰۰ هزار تن رسید

سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین و عودت کنندگان گفته است که تعداد بیجا شدگان در داخل کشور بیش از ۱ میلیون ۴۰۰ هزار تن می رسد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین و عودت کنندگان بیان داشت که از شروع  امسال تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار تن در داخل کشور بی‌جا شده اند که نیاز جدی به کمک دارند.

عالمی افزود که بی‌جا شدگان امسال بیشتر از ۲۰۰ هزار تن است و این نسبت به سال گذشته یک رقم خیلی بالاست که افزایش چشم گیری را نشان می دهد و ضرورت به رسیدگی فوق العاده دارد و ما پیش از این ۱ میلیون ۲۰۰ هزار بی‌جا شده داشتیم که بی‌جا شدگان دوام دار هستند و در حال حاضر ما ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بی‌جا شده داریم.

عالمی تصریح کرد که بیشتر بی‌جا شدگان از ولایت های فاریاب، غور و بادغیس اند که به ولایت های هم جوار رفته اند و اداره مبارزه با حوادث طبیعی هرات می‌گوید که در مدت یک ماه ۵ هزار خانواده از ولایت های غور، بادغیس و فاریاب به این ولایت آمده اند.

این در حالی است که دفتر هماهنگی کمک های بشری سازمان ملل متحد در پیوند به عواقب خشک سالی در افغانستان هشدار داده که در صورت که از همین حالا دست به کار نشوند شاهد فاجعه انسانی خواهند بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *