تصویب قانون «حشدالشعبی» در عراق

پارلمان عراق، روز شنبه قانون حشد الشعبی را که توسط آن، این گروه به یک نهاد قانونی در این کشور تبدیل می‌شود، تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، طبق این قانون، از این پس حشد الشعبی به عنوان یک نهاد قانونی در عراق شناخته می شود که دارای وظایف مشخصی بوده و از حقوق معینی نیز برخوردار است.

به موجب این قانون، حشد الشعبی زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق فعالیت می کند و تمامی تحرکات آن با صدور فرمان از سوی این فرماندهی انجام می پذیرد.

 در همین حال «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانه ای در واکنش به تصویب قانون «الحشد الشعبی» بر اهمیت این قانون و همچنین اینکه الحشد الشعبی با این قانون تحت فرماندهی مستقیم نخست‌وزیر قرار می‌گیرد؛ تأکید کرده و آنرا به مردم عراق تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: به مردم و قهرمانان الحشد الشعبی برای تصویب این قانون تبریک می‌گویم و همچون دفعات گذشته بار دیگر بر اهمیت این قانون تأکید می‌کنم. باید به فداکاری این رزمندگان قهرمان از جوانان تا پیرمردان وفادار باشیم و این کمترین کاری است که می‌توان در حق آن‌ها انجام داد.

قانون تصویب شده توسط نمایندگان پارلمان عراق همچنین تأکید می کند که دولت و پارلمان موظف هستند تمامی نیازهای حشد الشعبی را برای ورود به نبردهای مختلف، تأمین کنند.

این قانون، با موافقت اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان پارلمان عراق به تصویب رسید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *