تروریستان به صورت علنی محکمه می شوند

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید که رئیس جمهور از قوه قضاییه خواسته است تا تروریستان را به صورت علنی محکمه نماید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح بعد از جلسه شش و نیم امروز (۲۷عقرب) اظهار داشت که این تصمیم روز گذشته از سوی رئیس جمهور غنی گرفته شده است.

وی اظهار داشت: «همچنان تاکید صورت گرفت که محکمه سریع دایر گردد تا مردم بدانند که قاتلین عزیزان شان از بندی خانه مهمانخانه نمی سازند.»

صالح تاکید کرد که به اساس هدایت مستقیم و واضح رئیس جمهور در جلسه ۲۵  کابینه، مسوولیت نظارت از تطبیق میثاق امنیتی در ده شهر بزرگ و عمده افغانستان به عهده معاونیت اول ریاست جمهوری گذاشته شد.

معاون نخست ریاست جمهوری تصریح کرد «با الهام از روش جلسات شش و نیم و تیم منسجم که درین بخش ایجاد گردیده است و با یاری مستقیم دفتر شورای امنیت ملی انشالله کار بالای ولایات متذکره را آغاز خواهیم کرد».

از سویی هم، وی با اشاره به ایجاد نیروی «زمرک» در مکاتب، اظهار داشت که از سالها بدینسو یک ریاست فلج و بیکاره در وزارت معارف بنام ریاست «زمرک» وجود داشته است.

به گفته صالح، تا زمانیکه بحث زمرک در میثاق امنیتی مطرح نشده بود، مکاتب کابل از این ساختار خبر نداشتند و این ریاست از بیم پاسخگویی تا زیر نام اینکه زمرک نباید به وزارت داخله انتقال کند، مقاومت می کند.

بر اساس معلومات منبع، «در کابینه ۲۵ فیصله گردید که وزارت معارف بدون تعلل در بخش زمرک با وزارت امور داخله همکاری را آغاز نماید. در عین حال تفتیش تعیین خواهد گردید که از ریاست زمرک بپرسد درین نوزده سال چه میکردند.»

مسوول امنیتی کابل تصریح کرد که شماری از موسسات خیریه نیز در سالهای اخیر زیر نام زمرک پول بدست آورده اند که این موسسات مورد بازپرس قرار خواهند گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *