ترس از توان نظامی ایران، آمریکا را از جنگ با این کشور منصرف کرد

یک رسانه ای آمریکایی با اشاره به نتایج بدست آمده از تحقیقات جدید وزارت دفاع این کشور گفته است که سران نظامی آمریکا مایل به درگیری با کشور ایران نیستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک رسانه ای آمریکایی روز پنجشنبه ۷ سرطان با اشاره به نتایج تحقیقات جدید آمریکا از توانایی های نظامی ایران و آمریکا تاکید کرده است که مقامات دفاعی این کشور هیچ علاقه به درگیری با ایران ندارد.

این رسانه افزوده است که جمیز متیس وزیر دفاع آمریکا با وجود آنکه پس از خروج آمریکا از برجام گفت کشور آماده جنگ با ایران است اما این جنگ را نمیخواهد زیرا آماده بودن برای جنگ تا خواستن آن یکسان نیست و زمانیکه بحث درگیری با این ایران در میان باشد شماری زیاد از مقامات ارشد نظامی آمریکا طرفدارش نیستند.

گفته میشود با وجود اینکه متیس مایل به مقابله با نفوذ ایران است اما نتایج جدید بدست آمده از وضعیت نظامی ایران او را نگران ساخته است و نمیخواهد وارد جنگ شود.

گزارش ها میرسانند گزارش سازمان اطلاعات وابسته به پنتاگون  حاکی از آن است که درگیر شدن با ایران ضرورت به تجهیزات پیشرفته از لحاظ هوایی و زمینی جدا از ماهواره ها، ناوه ها، شناورها، ضد مین، کشتی های تامین و سامانه های زمین به هوا نیاز دارد که آمریکا در حالی حاضر دست رسی کافی به این تجهیزات ندارد.

در این گزارش آمده است که دانیل آلن معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۶ اظهار داشت که یک سوم نیروهایش در سطح قابل قبول آمادگی قرار دارند اما کاهش دایمی نیروهای دریایی آمریکایی سبب شده است این بخش از ارتش این کشور برای انجام عملیات های خود کوچک، فرستوده و مستهلک شده باشند.

آمریکا در حالی به دلیل نداشتن کافی تجهیزات نظامی از جنگ با ایران منصرف شده است که این کشور همواره کشورهای ضعیف را تحت فشار قرار داده و با تسلهات وتجهیزات هسته ای و غیر هسته ای خود تهدید میکند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *