ترامپ: کوریای‌‌شمالی وعده کرده است که فعلاً آزمایش موشکی نداشته باشد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا یک روز پس از تصمیم «کیم جونگ اون» رهبر کوریای‌‌شمالی برای دیدار با وی و گفت‌وگو در خصوص خلع سلاح اتمی، با ادبیاتی متفاوت درباره کوریای‌‌شمالی توئیت کرد.

ترامپ که تاکنون در صفحه توئیتری‌اش علناً کوریای‌‌شمالی را به حمله نظامی تهدید می‌کرد و یا از رهبر این کشور با الفاظی زشت و توهین‌آمیز یاد می‌کرد، پس از اظهار تمایل طرح کوریا به مذاکره، از «پایبندی کوریای‌‌شمالی به تعهداتش» سخن گفت.

ترامپ در توئیتر نوشت: کوریای‌‌شمالی از ۲۸ نوامبر ۲۰۱۸ تاکنون هیچ آزمایش موشکی انجام نداده؛ آنها همچنین قول داده‌اند که تا زمان ملاقات ما (ترامپ و کیم جونگ اون) هم چنین کاری نکنند. معتقدم که آنها تعهدات خود را محترم خواهند شمرد.

بامداد جمعه بود که «چونگ اوی یونگ» رئیس دفتر امنیتی رئیس جمهور کوریای جنوبی در واشنگتن با مقامات آمریکایی در خصوص نتایج سفر اخیر یک هیئت کره جنوبی به همسایه شمالی و دیدار با رهبر این کشور مذاکره کرد.

چونگ اوی یونگ پس از دیدار با مقامات آمریکایی به خبرنگاران گفت: به رئیس‌جمهور ترامپ گفتم که کیم جونگ اون رهبر کوریای‌‌شمالی در دیدار اخیرمان( در پیونگ یانگ) گفت که او متعهد به خلع سلاح اتمی(کوریای‌‌شمالی) است. او متعهد شد که کوریای‌‌شمالی  آزمایش اتمی و موشکی تازه انجام نخواهد داد.

این مقام کره جنوبی همچنین تاکید کرد که رهبر کوریای‌‌شمالی بر آمادگی خود برای دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در اسرع وقت تاکید کرد.

وی افزود: رئیس‌جمهور ترامپ از این گزارش ما تشکر کرد و گفت که او در ماه می با کیم جونگ اون به منظور خلع سلاح اتمی دائمی(کوریای‌‌شمالی) دیدار خواهد کرد.

پس از آن ترامپ هم در توئیتر اطلاع‌رسانی کرد و گفت که کیم جونگ اون در خصوص یکی از خواسته‌های اصلی آمریکا یعنی خلع سلاح اتمی هم با نمایندگان کره جنوبی سخن گفته و تأیید کرد که کاخ سفید برای دیدار با رهبر کوریای‌‌شمالی در ماه مِی برنامه‌ریزی کرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *