تجمع طرف داران جنش در پارک شهر نو کابل هدف حمله انتحاری قرار گرفت

طرف داران حزب جنبش پس از چندین روز تظاهرات در ولایت های شمال کشور امروز دوشنبه(۲۵ سرطان) در پارک شهر نو کابل نیز دست به تظاهرات زده بودند که پس از یک حمله انتحاری از ساحه متواری شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ده‌ها تن از هواداران جنرال دوستم پس از اعتراضات گسترده در ولایت های شمالی کشور امروز در کابل تظاهرات کردند و خواستار رهایی نظام الدین قیصاری و بازگشت جنرال دوستم شدند که پس از یک حمله انتحاری پراگنده شدند.

حشمت الله استانکزی، سخنگوی پولیس کابل گفت: یک عامل انتحاری که قصد داشت به تجمعی طرفداران ژنرال دوستم در پارک شهر نو حمله کند، پیش از انجام دادن نیت خود توسط پلیس شناسایی و کشته شده است.

این اولین حمله انتحاری بر تجمع معترضان در کشور نیست بلکه پیش از این نیز بارها چنین تجمعات هدف حمله انتحاری قرار گرفته بود که صد ها تن کشته و زخمی شدند.

طرف‌داران جزب جنبش ۱۴ روز پیش در پیوند به بازداشت نظام الدین قیصاری از سوی نیروی کماندوی کشور در ولایت های شمالی اعتراضات گسترده ای را راه اندازی کردند و خواستار رهایی قیصاری و بازگشت جنرال دوستم شدند. معترضان با پا فشاری به خواسته های شان چند بندر تجارتی و دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات را در ولایت های شمال مسدود کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *