تجاوز «مثلث ناکام» بر سوریه باعث تضعیف آمریکا شد

روزنامه آمریکای واشنگتن پست در گزارشی اینگونه بیان نموده است که رییس جمهور ترامپ قصد داشت  با حمله  بر سوریه قدرت خود را بروز دهد اما برعکس این امر شد.

روزنامه واشنگتن پست در خصوص حمله موشکی آمریکا، انگلستان و فرانسه گفته است که ترامپ میخواست با این کار قدرت نمایی کند اما برعکس به قدرت خود در جامعه بین الملل صدمه زد.

در این گزارش چنین آمده است: حملات  روز اول هفته جاری به اندازه قوی نبود که مایه شرم نشود و نتیجه اش بیش از آنکه به سوریه صدمه وارد کند به عزت و اعتبار آمریکا  در صحنه بین الملل ضربه محکمی زد.

این روزنامه ادامه داد که در حمله بر سوریه هیچ تلفاتی گزارش نشده است و این خود نماینگر است که دولت سوریه تمام اهداف که مورد حمله آمریکا قرار میگرفت را پاکسازی کرده بود بنا سوری ها میدانند که برنده این نبرده شده اند به طوریکه در جاده های دمشق رقص و پایکوبی برپا نموده بودند  و آنها فهمیده اند   این حمله با هزینه بالا به هدف خود نایل نگردیده است.

در همین حال جک کین، معاون سابق رییس ستاد ارتش آمریکا، که اکنون باز نشسته شده در این مورد میگوید سوری ها دلیل خوبی برای جنش و پایکوبی داشتند.

وی در ادامه گفت که  عکس العمل آمریکا در برابر حمله ای شیمیایی دوما بسیار ضعیف بود که نتوانست قاطعانه عمل کرده و چشمگیر شود.

از سوی هم در این گزارش آمده نتیجه که کوریایی شمالی از حمله موشکی آمریکا برداشت نموده  اینست که حکومت ترامپ بسیار ناتوان و قابل تهدید است وتوانایی ریسک پذیری ندارد.

در این گزارش آورده اند ناتوانی آمریکا در حمله بر خاک سوریه عامل تهدیدات مسکو بوده و کیم جونگ اون  ازین موضوع  کاملا آگاه بوده و نتیجه که از شکست آمریکا  میگیرد این  است که ترامپ  به سبب ترس از واکنش تندی سوری ها پایگاه های هوایی سوریه را مورد هدف قرار نداده است و این ترس از سوریه سبب ضعیف شدن حمله گردیده است و قطعا قصد حمله و نبرد با برنامه هسته ای و موشک بالستیک کیم را ندارد و ریسک حمله ای توپ خانه ای کره شمالی نمیکند.

در این گزارش تاکید شده که بعد از اقدام تجاوزگرانه آمریکا به روز شنبه در سوریه اعتبار ما صدمه بزرگی دیده و تقویت نشده است.

روزنامه واشنگتن پست با اشاره به موارد که گزارشات نشان میدهد گفته است ترامپ خواستار یک عکس العمل قاطعانه بوده اما با مخالفت های جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا، روبه روشده است که اگر این مسله واقیعت داشته باشد  جیمز متیس صدمه بزرگی به رییس جمهور آمریکا زده است ترامپ تحت تاثیر متیس هدف کاملا عکسی را در سر داشته اما برعکس عمل کرده و در نتیجه با شکست به دیدار کیم خواهد رفت.

در اخیر این گزارش نتیجه گیری شده است که اگر ترامپ هیچ حرکتی نمیکرد اوضاع بدتر میشد اما نه به اندازه که وقتی حمله ای صورت میگیرد اگر به اندازه قوی نیست که مایع خجالت نشود در حقیقت ضعف خود را نمایان میکند و ضعف ها تحریک کننده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *