تاکید جدی وزارت صحت عامه به پوشیدن ماسک

وزارت صحت عامه ضمن هشدار از سیر صعودی ویروس کرونا (کوید۱۹) در کشور یک بار دیگر تاکید کرد که مردم باید از ماسک استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه در نشست خبری امروز (۱۲عقرب) اظهار داشت که ویروس کرونا در کشور سیر صعودی یافته است.

وی اظهار داشت که نسبت به هفته های گذشته، واقعات مثبت افزایش یافته؛ اما در مقایسه با کشورهای همسایه قناعت بخش است و نباید در میان مردم ترس و وحشت ایجاد گردد، چرا که ترس خود باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌ گردد.

سرپرست وزارت صحت عامه بر رعایت جدی توصیه ‌های صحی از سوی مردم برای جلوگیری از ویروس کرونا تاکید کرده و تصریح کرد که استفاده از ماسک باید به گونه اجباری باشد.

به باور وی، ساده ترین راه برای جلوگیری از کرونا رعایت توصیه های صحی به ویژه پوشیدن ماسک است.

عثمانی نسبت به تدابیر در مراکز صحی برای پیشگیری از موج دوم کرونا اطمینان داده و اظهار داشت که در تمام شفاخانه های کابل و ولایات بخش تجرید و تداوی ویروس کرونا ایجاد گردیده و از لحاظ امکانات تجهیز شده اند.

با این حال، سرپرست وزارت صحت عامه ضمن نگران کننده خواندن وضعیت کرونا در ایران و پاکستان، از مردم خواست تا از سفرهای غیر ضروی به این کشورها خودداری نمایند.

این درحالی است که در یک شبانه روز گذشته، از مجموع ۴۵۳ نمونه مشکوک در لابراتوارهای وزارت صحت عامه؛ ۱۳۲ مورد مثبت تثبیت شده و در همین مدت ۱۵ تن شفایاب و ۵ تن دیگر جان باخته است.

شمار مجموعی مبتلا به کرونا در افغانستان به ۴۱ هزار و ۶۳۳ نفر رسیده و شمار کل جان‌ باختگان نیز یک هزار و ۵۴۱ نفر افزایش یافته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *